Erősítsd meg a fiókod biztonságát – Módosítsd a jelszavad most!

Aktuális

Az online térben egyre gyakoribb az adathalász tevékenység, mely során a csalók megpróbálják rávenni az embereket, hogy megnyissanak egy hivatkozást, és ezen keresztül próbálják megszerezni a személyes, bankkártya vagy banki belépési adataikat. Ezért kiemelten fontos a felhasználói fiókok védelme, valamint a felhasználói fiókokhoz tartozó emailfiókok biztonsága is.

A Vaterán folyamatosan figyeljük a gyanús tevékenységeket, minden újabb próbálkozást igyekszünk azonnal felismerni és megakadályozni, de az adathalászat visszaszorításában vaterás felhasználóként te is segíthetsz. Az alábbiakban leírtuk néhány mondatban, hogy milyen lépéseket tehetsz, hogy továbbra is biztonságosan vaterázhass.

Tedd biztonságosabbá a jelszavadat!
Frissítsd a jelenlegi vaterás jelszavad erősebbre, hogy a fiókod védve legyen. Egy erős jelszóval megóvhatod adataidat, és elkerülheted a visszaéléseket.

Az erős jelszóra vonatkozó követelmények:
✔ Legalább 12 karakter hosszú legyen.
✔ Tartalmazzon kis- és nagybetűt, számot és speciális karaktereket (pl.: !, @, #, $),
✔ Nem tartalmazhat ismétlődő szótagokat.
Tovább a jelszó beállításához »

Amennyiben 2025.04.30-ig nem változtatod meg a jelszavadat, az első bejelentkezéskor a rendszer automatikusan kérni fogja tőled az új jelszó beállítását, és csak ezt követően tudsz belépni a fiókodba.

 

Mivel úgy tapasztaltuk, hogy a Vaterán történő adathalász tevékenység jelentős része a vaterás fiókhoz megadott emailfiók feltörésének a következménye, ezért az javasoljuk, hogy a leveleződ jelszavát is módosítsd!

Figyelj arra, hogy a különböző oldalakon létrehozott fiókjaidnál válassz különböző jelszavakat, vagy legalább variáld a meglévőket, és rendszeres időközönként (3 vagy 6 havonta) frissítsd is azokat!

Plusz infó, hogy az adatmódosítás folyamatán is szigorítottunk. Telefonszámot csak e-mail validációval, e-mail címet pedig csak telefonszám validációval lehet módosítani.

 

Honnan ismerhetem fel, hogy csaló adathalásszal van dolgom?

  • a belső (terméklapos) vaterás oldalon soha nem küldünk “termékét sikeresen értékesítette” üzenetet

  • az üzenet feladója minden esetben [email protected], ha ettől csak egy betűvel is eltér a feladó email címe, akkor töröld az üzenetet

  • mielőtt felvennéd a kapcsolatot, csekkold a vásárlót. Ha csalóval van dolgod, valószínűleg már inaktív lesz a vaterás fiókja

  • soha nem kérünk emailben lévő linkre kattintást és “megerősítést” sem az adásvételhez, sem a szállításhoz

  • mindig ellenőrizd a weboldal url címét (böngészősávba írt címet), így láthatod, ha egy Vateráról másolt oldalra léptél.

 

Mit történik, ha feltörték a fiókomat és vásároltak vele?

A további visszaélések megelőzése miatt a feltört fiókot a legrövidebb időn belül kizárjuk (inaktív állapotú lesz) és az adásvételeket sikertelenként értékeljük. Ha szeretnéd újra használni a fiókodat, akkor írj az ügyfélszolgálatra, ahol egy rövid adategyeztetés után újra folytathatod a vaterázást!

Mi történik, ha csaló vásárolta meg a termékemet?

A csaló kizárása után emailben jelezzük feléd a nem valós vásárlást, majd az adásvételt sikertelennek értékeljük, így a jutalék nem kerül számlázásra. Az esteleges kiemeléseket is kompenzáljuk, de ezt kérjük, jelezd az ügyfélszolgálat felé.

Mit tehetek, ha adathalász csalók áldozata lettem?

Ha esetleg bármilyen banki adatot megadtál volna, javasoljuk, hogy azonnal vedd fel a kapcsolatot számlavezető bankoddal és tőlük kérj tanácsot, valamint intézkedj bankkártyád letiltásáról.

42 comments

  • Ha megszünt az e-mail fiókom és belépés után “Elfelejtett jelszó / regisztrációs aktiváló e-mail újraküldése ” fogad,akkor mi a helyzet?

  • Tisztelt Vatera!
    A jelszócsere sikertelenségének problémájára láthatóan még mindig nem sikerült megoldást találni, ami lássuk be sokaknak gondot okoz. Ma reggel én is találkoztam ezzel a problémával, és ez eléggé bosszantó dolog! Úgy gondolom manapság ilyenek nem lenne szabad előfordulnia, de a technika ördöge látványosan kifogott az informatikus csapaton, és úgy tűnik meghaladja tudásukat a probléma megoldása.
    A dolog pikantériája, hogy hiába szeretnék az ügyfélszolgálattal beszélni a problémámról, ez sajnos nem lehetséges, mivel nem tudok belépni a Vatera rendszerébe. A 22-es csapdája tipikus esete. Ergo önök akaratukon kívül kizártak a Vatera rendszeréből.
    Szeretnék néhány termékre licitálni, szeretnék egy adásvételt értékelni, de sajnos nem tudok.
    Ebből következne a kérdésem. A kivitelezhetetlen jelszócsere miatt bekövetkező kárt vagy veszteséget önök megtérítik nekem? Például elesek egy terméktől, vagy nem tudom feltölteni az eladni kívánt termékeimet, mert képtelenség belépni az oldalra. Tehát megtérítik vagy sem az engem ért veszteséget?
    Kérem önöket mielőbb orvosolják és oldják meg a problémát! Úgy gondolom ez elvárható lenne manapság!

    Üdvözlettel:
    Spinyhért Ferenc

      • Kedves Tünde!
        Időközben sikerült megoldani a problémát. Viszont módosítást javasolnék a magyarázó szövegben, amikor a jelszót kell beírni.
        Jelenleg a szöveg szerint többféle (betű, szám, speciális karakter) szükséges ha a jelszót kiválasztjuk. Viszont lényeges dolog, nem a többféle karakteren van a fő hangsúly. A lényeg, hogy a jelszónak speciális karaktert is KELL tartalmaznia! És ez lényeges különbség! Mert a jelenlegi tájékoztató szöveg félrevezető lehet.
        Gondolom ezzel az informatikai csapat is tisztában van, illet volna nekik így megfogalmazni a tájékoztató szöveget.
        A többi kommentelőnek jelzem: az új jelszónak speciális karaktert is KELL tartalmaznia!

        Üdvözlettel:
        Spinyhért Ferenc

      • Kedves Tünde!

        Szeretném megcsinálni a jelszómódosítást, de hiába adom meg a helyes mail címem, nem reagál a küldés gombra… ilyenkor mi a teendő?

        • Kedves Zoli! Volt egy pár perces hiba, de már rendben működik a jelszó aktiváló email. Kérem próbálja meg újra! Köszönöm! Üdv, Vatera Tünde

  • Nem értem minden új jelszót visszadob nem fogad el betartom az előirásokat 12 karakter meg minden,mégsem jó elegem van besokaltam nekem ehez nincs idegem a számlát netbankon keresztül befizetem kérem,hogy töröljenek töröljék az oldalamat a vateráról több évi vaterázás után távozom.

    • Szia, Én is hasonlóan már többedjére adom meg az új jelszavakat, de nem enged be a Vatera. Hasonlóan régi vaterás vagyok Én is és elég bosszantó, hogy egyszerűen NEM tudok belépni az oldalra. :(((

      • Kedves Mariann! Ha a beírt jelszó megfelel a kritériumoknak és válaszolt a kötelező biztonsági kérdésre is, akkor lesz sikeres a jelszócsere. Ebben a Facebook bejegyzésben képernyőfotókkal mutatjuk be a jelszócsere lépéseit. Üdv, Vatera Tünde

  • Hát ez az új jelszó beállítás nem lett a legjobb,többször sem sikerült,azt írja ,hogy a jelszavak nem egyeznek,ami nem igaz így sajnos nem sikerül belépni.

    • Kedves László! Az új jelszó megadásakor lehetősége van ellenőrizni a “Mutasd” kipipálásával, hogy miben nem egyeznek a jelszavak. Üdv, Vatera Tünde

      • Kedves Vateratunde !
        Minden kérést teljesítettem az új jelszó érdekében( ha már muszáj),de a rendszerük nem működik !
        Ne nézzék hülyének az embert, húsz éve Vaterázok, sikerült tönkre tenni ezt a rendszert,sőt magát a Vaterát is. Nem értem,miértkell egy “hobby” oldalt annyira titkosítani akár egy bankrendszert ?
        Miért éppen a Vatera akarja az adathalászokat lefülelni,mikor azok számos más helyről fölözik az adatokat ? Tud konkrét példát felhozni ,hody hány vaterástól lopták el az adatait?
        Egy kérésem van, hamár minden áron adatmódosításra van szükség,akkor tegyék működőképessé rendszerüket,más különben nagyon sok ügyfelet fognak el veszíteni !
        Senkinek nem, hiányzik ez a bosszantás !

        • Kedves László! Tudna segíteni abban, hogy pontosan hol akad el a jelszócsere folyamata? Kapott valamilyen hibaüzenetet? Köszönettel, Vatera Tünde

          • Ha megszünt az e-mail fiókom és belépés után “Elfelejtett jelszó / regisztrációs aktiváló e-mail újraküldése ” fogad,akkor mi a helyzet?

        • szia.sikerült megoldani a problémát???
          pontosan ugyan ezzel a problémával szembesülök én is,hogy “nem egyeznek a jelszavak”.ez egy vicc!!!!

          • Kedves Imre! Addig amíg nem írja be a második rubrikába is a teljes jelszót, addig Helytelen jelszóként veszi a rendszer, de amint megegyezik az elsőként beírt jelszóval, kipipálja. Üdv, Vatera Tünde

  • Kedves Vatera !
    Miért kell dilettáns, hozzánem értő alakoknak belenyúlni egy működő rendszerbe?
    Most már a régi jeszöval sem megy meg az újjal sem.
    Lehet,hogy az Önök jóvoltából kapok néhány negatív értékelést is.
    Köszönöm! ezt jól elcseszték megint!

  • Szeretném módosítani a jelszót.
    Az első két lépés után ( új jelszó, új jelszó ismét) a következő a kérés. “Add meg a keresztnév utolsó három karakterét!”
    Melyik keresztnév utolsó 3 karakterét írjam be?
    Köszönöm a választ!

    • Kedves Nagypál Istvánné! Minden esetben azokat az adatokat tudja kérdezni a rendszer, amit ön adott meg a vaterás fiók regisztrációjánál. Üdv, Vatera Tünde

      • Megadtam a regisztrált e-mail címemet az új jelszò kéréshez. Az igéret ellenére nem jött semmi vissza.
        De megnyitva a Vatera honlapot, azt már elértem hogy FIÓKOMra kattintva már beírja regisztràlt nevem, felsorolja a keresendő témákat….de innen nem lehet tovább lépni !

        • Kedves Péter! Elképzelhető hogy a freemail levelező SPAM mappájába landolt az általunk kiküldött aktiváló email. Fontos lenne, hogy meglegyen, mert ezen keresztül tudja kérni az új jelszó beállítását, enélkül nem fog tudni belépni a fiókjába. A kiküldött email tárgy címe: „Vatera – elfelejtett jelszó”. Ezen a linken keresztül újra igényelheti az aktiváló emailt. Üdv, vatera Tünde

  • KB 15x próbáltam… ha nagy neheten elfogadja, akkor a belépéskor írja hogy túl gyenge változtassak.. MKR ANNYI FÉLÉT ÍRTAM, SEMMIT NEM FOGAD EL.. a telefon utosó 3- nem jó.. a bankszámla utolsó 4 nem jó…

    KATASZTRÓFA.. MÉGMINDIGNEM TUDTAM BELÉPNI..
    LEVELEKRE NEM VÁLASZOLNAK

  • Az eloirt kotelezo jelszovaltaskor a telefonszam utolso harom karakteret (de az miert is kell hozza?!) nem fogadja el a rendszer igy azt nem lehet vegrehajtani.

    • Kedves Tünde!
      Miért nem válaszol az Ügyfélszolgálat? Nem kaptam választ április 13.-án, 04. 22.-én, 04.23.-án írt kérdésemre! Érthetetlen módon 3 alkalommal kiemelt termékeimet a rendszer és ezt hiába írtam oda, hogy nem kértem kiemelést … csak feltételezni tudom, hogy a rendszer frissítése közben olyan szolgáltatás kikerült az én rendszeremből amellyel korábban blokkoltam a kiemeléseket … igy van olyan termékem egy használt kismama nadrág amit már 2x kiemelt a rendszer! 14 éve vaterázok nem történt olyan eset, hogy erőszakkal elvesz pénzt a Vatera! Már pedig ez erőszakkal történő kiemelés! Én még a több 10 ezer forintos termékeket sem emelem ki, nemhogy pár ezer forintos használt rostát vagy használt ruhát! Mivel nem válaszol az ügyfélszolgálat, hol van fórum ahol töröltethetem, vagy várjam meg, hogy számlázzák – e és utána lépjek? Csak lapszélén jegyzem meg, hogy a jutalék számla is 04.23.-án jött meg én már aznap befizettem! Üdvözlettel: Török Franciska/tfrancis112

      • Kedves Franciska! Nem áll módunkban erőszakkal elvenni pénzt, ezt tisztelettel elutasítom. Egy ideiglenes rendszerhiba következtében jelezte úgy a rendszer, hogy felszámolta az összeget, azonban ez ténylegesen nem került számlázásra, ezt a Személyes menü – Számlázandó tételek között tudja ellenőrizni. A kiemeléseket mostantól azonnali bankkártyás kifizetéssel tudja csak megvásárolni a Vaterán. Üdv, Vatera Tünde

        • Kedves Tünde!
          Köszönöm szépen a választ! Elnézést ha kicsit sarkosan fogalmaztam, csak már többször írtam az ügyfélszolgálatnak és nem válaszoltak! Elnézést kérek most higgadtan írom, …… ez korábban nem volt így, hogy 2 hét elteltével sem kapunk választ, vagy 2 – 4 levél megírása után sem! Megértettem volna, hogy mind ez a rendszer fejlesztése közben történt, és hogy nem kerül kiszámlázásra, de nem volt mihez igazodnom! Üdvözlettel:
          Török Franciska/tfrancis112

    • Üdvözlöm! Teljesen egyet értek a soraival. Ugyan így jártam, és nem lehet tovább lépni. Nekem, már a telefonszám utolsó három számát is kérték, erre azt ismételgetik, hogy mindkét jelszó mezőt töltsem ki. Nem tudom miért nem veszik észre, hogy elszúrták az egész frissítést.

      • Kedves János! A másodlagos biztonsági kérdés megválaszolása is szükséges a jelszócseréhez. Ha a választ nem fogadja el a rendszer vagy másik biztonsági kérdés választ, frissül az oldal és újra kérni fogja a jelszavakat. Üdv, Vatera Tünde

  • Na végre sikerült. Mondjuk sokkal egyszerűbb lenne, ha rögtön az elején oda lenne írva,
    hogy maximum 20 karakter lehet a jelszó, nem csak a sokadik próbálkozás után…

  • Meg kell változtatnom a jelszavam, eddig oké. Az új jelszó megadásánál semmilyen új jelszót nem fogad el a rendszer (“nem elég összetett”), de ami a totális vicc kategória, hogy az oldal által generált jelszó javaslatokat SEM fogadja el ugyanezen okból. Egyébként hozzáteszem, a generált javaslatok olyan karaktereket is tartalmaznak, amiket a billentyűzettel be sem tudok írni. Innentől kezdődően akkor mit csináljak?

        • Kedves László! A másodlagos biztonsági kérdés esetében azokat az információkat veszi alapul a rendszer, amit megadott a vaterás fiókjában. Van még több kérdés lehetőség, ha ráfrissít az oldalra, akkor feldob egy másikat. Nem muszáj a bankszámlaszámot vagy a telefonszámot választani. Üdv, Vatera Tünde

  • Jelszóváltoztatás kapcsán írok. Próbálom megváltoztatni a jelszavamat, de folyamatosan
    azt írja a rendszer, nem megfelelő, miután előző lapon már kipipálta, és tovább
    engedett. A rendszerük szerint nem elég összetett a jelszó, holott én már annyit
    bonyolítottam rajta, hogy már totál megjegyezhetetlen. Értem a biztonságot, de ezt
    túltolták, hiszen annak nincs értelme, hogy lementsem a gépemre a jelszót, mert
    annyira bonyolult már, hogy megjegyezni esélytelen.

    • Kedves Szilvia! Az is kritérium, hogy az új jelszó legalább 12 karakter legyen, illetve a másodlagos biztonsági kérdésre is válaszolni kell. Köszönettel, Vatera Tünde

      • Sehogy nem tudok belépni. Régen jártam a Vaterán, jelszavamat elfelejtettem. Kértem emailt, de se a telefonszám utolsó 3 karaktert, se a számlaszám utolsó 4 karaktert nem fogadja el a rendszer.
        Új fiókot sem enged csinálni, mert az email címhez már tartozik regisztrált felhasználó.

        • Kedves Pusi978! Többféle másodlagos biztonsági kérdés is van, lehet pl keresztnév utolsó három betűje, ha befrissíti ezt az oldalt, akkor több lehetőséget is felajánl a rendszer. Üdv, Vatera Tünde

Vélemény, hozzászólás?