BVP Plusz – Így védünk mi!

Fejlesztések

Egy hosszabb tesztidőszak lezárultával néhány napja már élesben is élvezhetik a vaterás vásárlók a BVP Plusz előnyeit. Kifejezetten büszkék vagyunk arra, hogy a vaterás eladók a panaszok többségében megfelelően kezelik a problémákat, így csekély azon esetek száma, amikor a vásárló tőlünk kér segítséget. Ebben a bejegyzésben szeretnénk egy-egy BVP Plusz által megoldott esetet bemutatni nektek, hogy lássátok, hogyan működik a rendszer. Figyelem, a reklamációk és a termékek valósak, de a szereplők nevét érthető módon nem tesszük közzé.

A termék nem felelt meg a leírásnak

Térdeplőszék

panasz:
Arnxxx felhasználó vásárolt egy térdeplőszéket “Alig használt, csak a garázsban állt…” termékleírással. A vevő azt panaszolta, hogy egy használhatatlan, balesetveszélyes bútort kapott, ami elmondása szerint penészes, házilag javítgatott volt. A vevő kompenzációt kért az eladótól, aki ezt visszautasította.
ellenőrzés:
Az eladó megkeresésünkre azt válaszolta, hogy a vádak nem voltak megalapozottak, a szék sem penészes, sem balesetveszélyes nem volt. A termékleírásban szereplő képeken a problémás területek nem látszódtak. A vevő által küldött fotókon viszont jól kivehetően egy minőségileg kifogásolható bútort látható, ami tönkrement a tárolás során és javítani kell.
megoldás:
A vásárlóval egyeztettünk és az általa kért kompenzációt, 5 000 Ft-ot kifizettük neki.

Eladóként törekedjünk a megfelelő minőségű termékfotók készítésére, amin láthatóak a termék előnyei és (ha vannak) a hibái is!

 

Törött tablet

panasz:
Joexxx felhasználó vásárolt alkatrésznek egy tabletet. A termékleírás szerint “Garancia nélkül, de nagyon szép állapotban van, mintha új lenne“, de a futártól átvéve és a teljesen ép csomagot kibontva szembesült azzal, hogy a tablet jobb felső sarkánál törött a kijelző. Jelezte az eladónak a problémát, aki nem ismerte el a hibát, és elzárkózott az együttműködéstől.
ellenőrzés:
A hirdetésben szereplő kinagyított fotókon a hibák utólag láthatók voltak, tehát az eladó valótlant közölt a hirdetésben, így a panasz jogos volt a vásárló részéről.
megoldás:
A vevő az alkatrésznek szánt termékért 14 100 Ft-ot, plusz a szállítást fizette ki utánvéttel. Kérdésünkre hogy mekkora kompenzációt fogadna el, 7 000-9 000 Ft-ot kért, végül az utóbbi összeget utaltunk át neki, amire az alábbi mondattal reagált: “Köszönöm a kompenzálást, és hogy ilyen szinten törődtek az ügyemmel!”.

Ha a termékleírás alapos, mindenre kiterjedő és a termékfotók is megfelelő minőségűek, akkor könnyedén elkerülhető a hasonló eset!

Minőségi probléma

Elektromos seprű

panasz:
Csbxxx vevő jelezte, hogy vásárolt egy vezeték nélküli elektromos seprűt. Az eladó ugyan használtnak, de ugyanakkor hibátlannak és újszerűnek hirdette, a vevő azonban egy hibás (mind mechanikailag, mind elektronikusan), működésképtelen terméket kapott. Az eladó a vásárló többszöri megkeresésére sem reagált, így hozzánk fordult segítségért.
ellenőrzés:
Az eladóval felvettük a kapcsolatot, de a mi megkeresésünkre sem reagált, így a vásárló által küldött információk alapján mérlegeltünk. Az általa készített képeken egyértelmű volt, hogy tényleg azt a terméket kapta, ami a termékleírásban szerepelt. Nyilván azt nem tudta igazolni, hogy nem működött és a kerék beragadt, de az eladó viselkedése által arra a következtetésre jutottunk, hogy a reklamációja indokolt volt.
megoldás:
Felajánlottunk számára 7399 Ft-ot (a termék ára + a szállítási díj), amit örömmel fogadott.  Mivel az eladó semmilyen szinten nem működött együtt sem a vásárlóval, sem velünk, és ez a magatartás teljesen összeférhetetlen a Vatera Profi Eladó Programmal, így az eladó státuszát megvontuk.

Áruátadáskor az eladó felelőssége nem ér véget, nagyon fontos, hogy elérhető legyen, és reagáljon az esetleg még felmerülő kérdésekre. 

 

Szállítási problémák

A rossz csomagolás

panasz:
Laptxxx felhasználó egyszerre vásárolt kettő darab laptopot ugyanattól az eladótól, szállításként futárszolgálatot jelölt meg. A termékeket és a szállítási díjat előreutalással kifizette, azonban a két termék közül az egyiket törötten kapta meg. Jelzése szerint a csomagolás elégtelen volt, a dobozban ugyanis a laptopok csúszkáltak, nem voltak megfelelően rögzítve. Ennek ellenére reklamációval élt a futárcég ügyfélszolgálatán, melyet nem megfelelő csomagolásra hivatkozva elutasítottak. Az eladó a csomagolásra vonatkozó panaszt nem fogadta el, ügyfélszolgálatunk megkeresésére is ennek megfelelően reagált.
megoldás:
Mivel ilyen módon az eladó és futárszolgálat általi kártalanítására nem volt esély, a törött termék árát és a szállítás díját is (13500 + 980 Ft, azaz összesen 14480 Ft-ot) a BVP+ keretei között visszafizettük.

Mindig alaposan és körültekintően csomagoljuk be a postázandó termékeket. Adott esetben hívjuk fel a vásárló figyelmét arra, hogy lehetősége van értékbiztosítást és a törékenykezelést kérni a csomagra!

 

Ajándék könyv

panasz:
Kisbxxx vásárolt egy könyvet, amit ajándéknak szánt. A terméket futárszolgálattal kérte, és előre el is utalta az összeget az eladónak. A könyv rendben megérkezett, de menet közben kiderült, hogy a szülinaposnak már megvan ez a példány. Az eladó profi címéhez méltó módon reagált, az árut visszavette, majd visszautalta a könyv árát a szállítási költséggel együtt, viszont a visszaküldés költségét már nem kívánta kifizetni.
megoldás:
Az eladó emberileg és törvényileg is helyesen járt el, azonban úgy döntöttünk, hogy méltányossági alapon felajánljuk a vásárlónak a visszaküldés árát, bízva abban, hogy maradéktalanul elégedett lesz, és a későbbiekben is visszatér a Vaterára.

Elsőre talán túl nagyvonalúnak tűnhet a BVP Plusz, de a programnak vannak határai (BVP Plusz szabályzat). A vásárlástól számítva 90 napig lehet panaszt bejelenteni az ügyfélszolgálaton, egy naptári éven belül legfeljebb ötször kérelmezhető, alkalmanként legfeljebb 30.000 forintig. Természetesen minden egyes visszatérítés előtt alaposan kivizsgáljuk az ügyet, és ha egy eladóval vagy vevővel túl gyakran „találkozunk”, akkor felvesszük vele a kapcsolatot, és igyekszünk kideríteni, hogy mik lehetnek a sorozatos problémák okai, és hogyan lehetne azokat orvosolni a jövőre nézve.

Köszönjük a figyelmet és további biztonságos adásvételeket kívánunk!

Üdv,
a Vatera Csapata

Vélemény, hozzászólás?

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.