Eszter írta: Barcelona főnyeremény 2. nap

Játék

Másnap reggel összeszedtük magunkat, és egy bőséges kontinentális reggeli után, Sárával az idegenvezetőnkkel nekivágtunk a Barcelonától délre lévő Tarragona tartománynak. Úticélunk a Port Aventura élménypark volt Salou mellett.

Bár eredetileg nem így terveztük utunkat – egy felújítás alatt álló lehajtó miatt – lehetőségünk adódott megtekinteni az utunkba eső kisebb településeket, láttunk szőlő és olíva ültetvényeket, és megcsodálhattuk a távolban húzódó Montserrat hegy varázslatos vonulatát, ami, mint alvó sárkány óvja az alatta elterülő erdő borította vidéket.

Végül megérkeztünk Port Aventurába, ami egy hatalmas park, tele hátborzongató hullámvasutakkal, izgalmas játékokkal és rengeteg látnivalóval. A park egyes területei egy-egy tájegység jellegzetességeinek megfelelően épültek és minden résznek van legalább egy hullámvasútja.

Első állomásunk a Mediterrán terület volt, itt egy nagy tó köré rendezve található a legtöbb étterem és kávézó. Az itteni nagy hullámvasút a víz fölé is kimegy és itt van az egyik állomása a parkot körbejáró hajónak is.

A Western világban találtunk dodzsemeket, körhintát, pörgő forgó hordókat, ami alaposan elszédített minket és Grandkanyon túrát, ahol jól eláztattuk magunkat. Itt volt zombis kísértetház, 4d mozi, játékterem, rengeteg bazári nyereményjátékos bódé, ahol egy szivárványos plüss süni is csatlakozott hozzánk. Innen indult a vadnyugati stílusú vonat és a hullámvasút, bányás, aranyásós, vizes témával.

A Mexikói városrészben sajnos pont nem tudtunk megnézni előadást a híres tűz templomában, de így is rengeteg izgalmas helyet láttunk, azték templomot, égbe nyúló szabadesés tornyot, sárkányos körhintát és persze az elmaradhatatlan El Diablo hullámvasutat.

Kína és Shambala területén is sok étterem kapott helyet, meg a park leghatalmasabb hullámvasútjai, amik össze is fonódnak, mondhatni versenyezve egymással. Természetesen itt is találtunk izgalmas körhintákat és egy helyen kis rc hajókkal versenyeztünk egy mini kínai városban.

A park felső csücskében van egy Angkor nevű hatalmas terület, ahol vízi úton lehet közlekedni nagy tutajokon, amik vízipuskával lőhetik egymást, hát itt szem nem maradt szárazon 😊

A Szezám utca a gyermekek részlege, itt körhinták, gokárt pályák, mini hullámvasutak szórakoztatják az aprónépet, egy igazi mesevárosban, ahol még a virágok is nyalókából vannak.

Innen jutottunk el Polinéziába, egy vulkán lábai alá. Volt itt dínós 4D mozi, Kon-tiki billegő hajó, óriás vizes csúszda, és megnéztünk egy vidám papagájos műsort is. Aztán egy másik részen pedig Tahiti táncelőadást láttunk igazi fűszoknyás, kókuszmelltartós hölgyekkel 😊

Kellemesen kifáradva indultunk hazafelé, Sára már várt ránk a park kijáratánál. Az autópályán hamar Barcelonába értünk, ahol azonban nem a szállásunkhoz mentünk, hanem a tengerpartra.

Bár a víz még nagyon hideg volt, azért bele dugtuk a lábunkat. Én direkt, Feri pedig egy váratlan óriáshullámnak köszönhetően, ezzel jól megnevettetve a helyieket. Gyűjtöttünk kagylókat, megcsodáltuk a naplementét és haza indultunk.

Utolsó napunkat ismét városnézéssel töltöttük. Meglátogattunk néhány piacot, ahol vásárfiát vettünk az otthoniaknak és megnéztünk néhány szép helyet, ami még utunkba került.

Hazafelé is zavartalan volt a repülőutunk és mivel kevésbé volt felhős az idő, szinte végig csodálhattuk alattunk a tájat. Budapestet a Dunakanyar felől közelítettük meg így az egész várost megszemlélhettük és mivel esteledett a naplemente a reptéren ért minket.

Nagyon hálásak vagyunk a VATERA csapatának ezért a hihetetlen lehetőségért, köszönjük szépen!