Eszter írta: Barcelona főnyeremény 1. nap

Játék

A tavalyi Vatera Legendák nyereményjáték csodásan zárult a számunkra. Eleinte alig hittük, hogy velünk történik mindez. Aztán, ahogy egyre inkább közeledett a megbeszélt időpont lassan valósággá vált számunkra, hogy tényleg eljutunk Barcelonába.

A magam részéről úgy hittem, sosem fogok repülőre ülni, mert elég ijesztőnek tűnt ez a fajta közlekedés, de ez volt az első kellemes csalódásunk. Bár a korai indulás nem sok alvást tett lehetővé számunkra, de izgatottan vágtunk neki az útnak. A reptéren való várakozás hamar eltelt, minden zökkenőmentes volt. Még egy kis pihenésre is nyílt alkalmunk, a repülőtér várójából csodálhattuk meg a napfelkeltét és ahogy a reptér megtelik élettel. Aztán mikor elérkezett a megfelelő időpont, a repülőgép felé vettük az irányt.

A gép tiszta volt, az utaskísérők nagyon kedvesek. A repülőút problémamentesen zajlott, néhány kisebb légörvénnyel megúsztuk az egészet. Némi repülés után láttuk a Balatont is odafentről. Az út nagy részét felhők felett töltöttük, de mikor Spanyolország közelébe értünk, már észrevettük magunk alatt a végtelen tengert. Mikor pedig megkezdtük az ereszkedést, láttunk hatalmas hajókat és Barcelona kikötőjét.

A földetérés után perceken belül kijutottunk a reptérről, ahol Sára az idegenvezetőnk már várt minket. A város felé tartva meghallgattuk tőle Barcelona különleges történelmét az ősi időktől napjainkig és átbeszéltük mi minden vár ránk aznap.

Ezután következett a Sapnyol falu ami hihetetlen ötletes, egyedülálló alkotás. Teljes Spanyolország bejárható, minden építészeti stílussal és minden tájegység különleges épületének az eredetiek méretarányos másával egy kb akkora területen, mint nálunk a Budai várnegyed. Az egyes épületek külsőleg az adott terület építészeti technológiáit tükrözik, bennük pedig kézművesek alkotnak, árusítanak mindenféle tájegység szerinti szakmákban. Láttunk, papír, fém és üvegműveseket, kóstoltunk borokat, olíva bogyót. Ékszerművesek, textilművesek, bőrművesek alkotásait csodáltuk meg, de találtunk olyan játékboltot is ahol egyedi készítésű sakk készleteket árusítottak.

Itt fogyasztottuk el ebédünket is és szerencsénkre éppen egy rendezvény is volt, ahol megcsodálhattuk milyen lelkesek a barcelonai emberek, ugyanis a főtéren mindenféle korosztályú zumbázók fáradhatatlanul táncoltak órákon át. Varázslatos volt itt sétálni és így majd egész Spanyolországot bejárni. Az utcákon narancsfák teremtek, csodás virágok tündököltek, és csupa kedves, lelkes emberrel találkoztunk.

Következő állomásunk a Gótikus negyed és környéke volt. Itt egészen egyedi hangulatú régi városrész van, ami gótikus stílusa miatt szintén egyedülálló látványosság.

Ellátogattunk a Batlló házba, ami Gaudi a híres építész egyik legcsodálatosabb alkotása. Az épület egész formavilága a Szent György és a sárkány legendája köré épül, minden részlet jelentéssel bír. Sehol nincs egy egyenes vonal, éles szegély sem, csak organikus formák.

Gaudi további munkásságait egy különleges Gaudi 4D mozielőadáson tekintettük meg, ami nagyon izgalmas módon mutatta be nem csak az épületeket, de azok történetét és szimbólumait is.

Utunk következő állomása a Güell park volt, ami eredetileg egy luxus lakónegyednek indult, de végül csak Gaudi lakott ott, a terület többi részéből egyedülálló park lett, ami szintén Gaudi fantasztikus stílusát tükrözi.

Napunk zárásaként ellátogattunk Gaudí mesterművéhez, a Sagrada Familia/Szent család templomhoz. Bár a művész már nem él, alkotását elvileg 2026-ra befejezik, Gaudí halálának 100. évfordulójára. És bár még nincs kész, de így is szinte felfoghatatlan méretekkel büszkélkedhet.

Végezetül este eléggé kifáradva, de élményekkel tele zuhantunk ágyunkba az Ona hotel Arya egy csodás szobájában.