Gyanús üzenetet kaptál? Így védekezz az adathalászat ellen

Aktuális

A digitális világban egyre gyakoribbá válnak a weboldalak elleni támadások, valamint az ezzel együtt járó adathalász próbálkozások. Bár eddig a Vaterán csak ritkán tapasztaltunk hasonló problémákat, az elmúlt időszakban több biztonsági támadással és megnövekedett számú adathalász tevékenységgel találkoztunk, amelyekre válaszul új intézkedéseket vezettünk be. 

Szeretnénk megosztani veled a legfontosabb változtatásokat, amelyeket a weboldal biztonságának növelése érdekében tettünk, valamint segítünk abban is, hogyan tudsz védekezni a csalók, adathalászok ellen.

Felmerült problémák és azok kezelése

Az utóbbi időben célzott túlterheléses támadások érték oldalunkat, amelyek célja a weboldal elérhetetlenné tétele volt. Annak érdekében, hogy biztosítsuk a zavartalan működést, bevezettünk egy sor új biztonsági intézkedést, amelyekről lentebb olvashatsz.

Emellett megnőtt az adathalász támadások száma is, amelyek során feltörték a felhasználói fiókokat, és káros linkeket küldtek ki az eladóknak. Az érintett eladók egy hamis tájékoztató e-mail kaptak, melyben a vevő értesíti őket, hogy a szállítást sikeresen megrendelte, és az eladó kattintson az emailben elhelyezett linkre.

 

A visszaélések miatt több valótlan tranzakció jött létre, amiből számos hibás számlázási tétel keletkezett. Szeretnénk biztosítani, hogy minden ilyen esetben gondoskodunk a szükséges korrekcióról!

 

Új biztonsági intézkedéseket vezettünk be

Azért hogy megelőzzük az automatizált támadásokat és a visszaéléseket, a Vatera több pontján ellenőrzéseket vezettünk be, ami segít megkülönböztetni a valódi felhasználókat a robotoktól, így biztosítva, hogy az oldal működése stabil és biztonságos maradjon.

A regisztrációk biztonságának növelése érdekében mostantól külföldi telefonszámmal csak ügyfélszolgálati jóváhagyással lehet regisztrálni. Ezzel a lépéssel jelentősen csökkentettük a visszaélések esélyét.

A túlterheléses támadások megelőzése érdekében a weboldalunkat Cloudflare rendszer mögé helyeztük, amely egy megbízható védelmi vonalat biztosít. Ha rövid időn belül túl sok kérés érkezik, a rendszer automatikusan lépéseket tesz a terhelés kezelésére, biztosítva ezzel az oldal zavartalan működését.

 

Hogyan védekezhetsz a csalókkal, adathalászokkal szemben?

A védekezésben kulcsfontosságú, hogy te is naprakész legyél ezekkel a támadási típusokkal, és ki tudd szűrni, ha adathalász tevékenységgel találkozol.
Olvasd el, hogy a vaterás adásvételeket érintő emailekkel kapcsolatban mire figyelj, illetve további hasznos tippeket olvashatsz a pont erre a célra létrejött https://kiberpajzs.hu/ oldalon is.

Ellenőrizd az email feladóját!

Ha emailt kapsz a Vatera nevében, mindig ellenőrizd a levél feladójának email címét. A Vatera által használt emailcímek vatera.com, mail.allegroup.hu illetve vatera.hu végűek, ha más címről kapsz emailt, amelyben a Vaterára hivatkoznak, ne kattints a bennük lévő gombokra, linkekre.
Az adathalászok gyakran használnak hamis e-mail címeket, amelyek hasonlítanak a valódiakra. Ezek az emailek általában sürgető hangvételűek, és arra kérnek, hogy kattints egy hivatkozásra vagy tölts le egy mellékletet.

Mindig ellenőrizd, milyen linkre kattintasz!

A legfontosabb, hogy a Vatera sem az eladási, sem a vásárlási tranzakciók esetében nem kér soha senkit az internetbanki szolgáltatásokba való belépésre, vagy az ehhez szükséges adatok megadására.
Az adathalász e-mailben található linkek hamis weboldalakra vezetnek: az adathalászok lemásolják a hirdetési oldalak, futárcégek, bankok oldalait, és ezeken a felületeken keresztül próbálnak pénzt kicsalni, vagy megszerezni a bejelentkezési adataidat vagy más személyes információkat.

Bármennyire is ismerős a megnyitott weboldal, mindig figyeld meg az URL-t (böngészősávba írt címet), és győződj meg annak eredetiségéről és biztonságosságáról. Keresd a weboldal esetleges hamisítására utaló jeleket, például pontatlan helyesírást.

 

Amennyiben további kérdésed lenne a témával kapcsolatban vagy gyanús emailt kaptál, írj a Vatera ügyfélszolgálatra, hogy a kollégák megtehessék a szükséges lépéseket!

Köszönjük a figyelmedet!
A Vatera csapata

73 comments

  • Kedves Vatera!
    Bármilyen licit hirdetést adok most fel,az 50 perces hosszabítást azonnali átutalással kérik-Ez eddig nem volt így,havonta kaptuk a száméát.Ez most megváltozott?Igy most nem tudtam a hirdetéseimre 5 perces hosszabbításokat rakni,mivel folyamatosan töltögetnem kellene a krátya adatokat.Az oldalon azokat nem szeretném elmenteniEzt most önök vezették be,vagy esetleg adathalászattal van dolgom?
    Mert semmilyen hivatalos le-mailt önöktől nem kaptam,hogy változott volna a havi fizetés rendszere.várom válaszukat,köszönöm előre is,.üdvözlettel,larasa

    • Kedves Larasa,

      igen, a kiemelések igénybevételét a mai naptól csak bankkártyával lehet kifizetni a Vaterán. Az online fizetés megbízható bankkártyás rendszeren keresztül működik. Köszönjük a megértésed.

      Üdvözlettel, Vatera Tünde

  • Kedves Vatera!
    Tegnap éjjel,már ma 27-ém tettem fel egy 7 napos licitet.Egyből elérték a minimál árat.(tapaii nevú felhasználó.
    Mindig ránézek a licitálók oldalára és csodálkozva látom,hogy 17.óta be sem lépett a vaterára!Szerintem feltört fiók lehet!Kérem nézzenek rá,
    üdvözlettel,larasa

  • Meg kell, hogy kövessem az előző posztomban írt felhasználót, aki nem csaló. Viszont ezek szerint van valami probléma a Vatera rendszerével, amit jó lenne minél hamarabb javítani!

  • Gyanús ügyletet szeretnék bejelenteni. Egy értékes kitüntetést raktam fel fix áron. Nagyon rövid időn belül kaptam egy rakás üzenetet, hogy a terméket megvásárolták, de a termék oldalán ez még nem látszott, majd ugyanaz a felhasználó “fenyőláda” (Tóth László) a terméket megvásárolta, amiről a rendszerüzenetet is megkaptam. Utána e-mailben ([email protected]) arról érdeklődött, hogy mondjam már meg neki, hogy mennyiért vette meg, mert elvileg alkudott, de nem tudja a rendszer melyik összeget fogadta el. (Elvileg fix 550 ezerért raktam fel a terméket, de alkuképes árnak beállítottam 90%-ot). Ebből is látszik, hogy kamu az ember. Sajnálatos, hogy lassan már nem tudja az ember a Vatera-t használni ezektől a férgektől…

    • Kedves Tibor! Ellenőriztük a felhasználót és nem találtunk gyanús viselkedést. Gratulálunk az eladáshoz, reméljük sikeres lesz az adásvétel! Üdv, Vatera Tünde

  • Ezek az adathalászok még a kiállított számla “exportálás” gombját is lenyúlták. A számláim jellemzően több ezer tételből állnak össze, így az ellenőrzésük letölthető excel fájl nélkül a lehetetlen feladat kategóriába tartozik.

  • Tisztelt Ügyfélszolgálat!
    A napokban gyanús üzenetet kaptam a 3450869753 kódú termékemhez. Kérem vizsgálják ki!
    Egyelőre töröltem a megjelenítését a terméklapról. Kérem azt is írják meg, hogy az eladónak ilyenkor mi a teendője.
    Üdvözlettel: Szabolcs

    • Kedves Szabolcs! Köszönjük a jelzést, továbbítottam a kollégáknak, akik már megtették a szükséges lépéseket! Eladóként az első és legfontosabb, hogy felismerje a gyanús üzenetet, ignorálja és ha az üzenet küldőjének még aktív a vaterás fiókja, akkor jelezze felénk. Köszönjük az együttműködést! Üdv, Vatera Tünde

  • Üdv Mindenkinek!

    Én ma 15 perccel azután, hogy egy vevő leütött egy termékemet, az alábbi gyanúsnak tűnő emailt kaptam a Magyar Posta nevében! Ide másolom a szöveges tartalmát. Naná, hogy nem nyomtam rá semmit sehova 😉
    Azért arra nagyon kiváncsi lennék, hogy KI és HOGYAN szereznek erről tudomást…na persze a mai világban minden (rossz) lehetséges! :/
    (us-east-2.amazonses.com domain névről jött amúgy, ha ez segít valamit)

    – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
    Az eladás véglegesítése!

    A vevő létrehozta a szállítást, kifizette az árut és fedezte a szállítási költségeket.
    Kérjük, erősítse meg az eladást, és ellenőrizze a pénz átvételét:

    Megerősítés

    Értékesítési adatok:

    Az értékesítés dátuma: > 29-03-2025

    Termék neve: > Radioaktivitás mérő (sugárzásmérő) műszer
    Ár: > 99900

    Miután megerősítette adatait, kap egy másik e-mailt a szállítási adatokkal, címkével vagy kóddal.
    Amennyiben Ön a 2024.03.01-től hatályos Általános Szerződési Feltételekben feltüntetett, kereskedelmi célú internetes honlappal rendelkező vállalkozások részére biztosított szolgáltatás igénybevétele érdekében regisztrált, tájékoztatjuk, hogy a szolgáltatás legkorábban 2024.03.28-tól vehető igénybe.
    A visszaigazolás érvényessége 4 óra

    (Ez az elektronikus levél bizalmas és/vagy jogilag védett információkat tartalmazhat, és … blablabla)
    – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

  • kEDVES vATERA!
    mA ÉS AZ ELMŐLT NAPOKBAN ISMÉT KÉT DB ADATHALÁSZ ÜZENET TERMÉKEIM ALÁ+E-NAIKBEN IS.
    Folyamatosan kapom,már kezdem azt hinni,célirányosan engem néztek ki.
    üdvözlettel,larasa

  • Üdv Mindenkinek!

    Ezeknek a csalóknak semmi sem szent. Ebből élnek, mindent megtesznek, hogy átverjenek.
    Profilokat lopnak, majd annak nevében dolgoznak.
    Az első amit tehetünk, hogy a jelszavunkat biztonságosra cseréljük, hogy a nevünkben ne kövessenek el semmit.
    A második, hogy minden üzenetet alaposan megnézünk.
    Rutinos vagyok, minden platformon árulok, de félek, hogy egyszer pont a rutin miatt nem leszek elég szemfüles.

    A kétlépcsős azonosítás sokmindenre megoldás lenne a Vatera részéről.
    A biztosítók már alkalmazzák, az emberek meg lassan hozzászoknak.

  • Az utóbbi 10 napban üzenetként érkeznek az adathalász linkek a termékeim üzenő falára.Van olyan nap,hogy 2-3 is!Emellett több hamis vaterás címről kapok vásárlási értesítőt.Nem győzöm blokkolni az üzeneteket .Feltörtö fiókokról kapok vásárlásokat is,jelenleg a 2.ilyenem van.A fiók tulajdonosa nem tud a vásárlásról!

    • Kedves Larasa! Elnézést kérek a kellemetlenség miatt! A terméklapokon keresztül küldött üzeneteket folyamatosan monitorozzuk, és minden adathalászatra utaló próbálkozásnál megtesszük a szükséges lépéseket. Üdv, Vatera Tünde

      • Kedves Vateratunde!
        Véleményem szerint az Önök által választott megoldási mód nem hatékony. Monitorozzák az üzeneteket, de lassú a felfüggesztés menete probléma esetén. Március 15. óta megakadályozzák, hogy a termékleírásban link legyen a gyártó oldalára, ezzel csak a hirdetők életét keserítik meg, az üzenetekhez semmi köze. A feltört fiókok ellen fordítják a felhasználók haragját, annak ellenére, hogy ők az elsődleges áldozatok és védelmezni kellene őket. Ez igaz arra a jelenségre is, amikor a feltört fiókon keresztül vásárolnak és utána e-mailben jön az adathalászat. Azt ugyebár nem is tudják monitorozni.
        Összességében az észlelt adathalászat mind valamely feltört fiókhoz kapcsolódik, nem pedig ahhoz, hogy vakaki(k) küldenek üzeneteket “saját” címről.
        Azaz a fiókfeltörést kell megakadályozni ill kezelni, nem az üzenet a fő ellenség…
        A következő megoldást javaslom: Legyen bejelentési lehetőség a fiók feltörésével kapcsolatos üzenetek és vásárlások esetére, de ne két hét alatt olvassák, hanem valós időben. Utána pedig azonnal kezdjenek kutakodni azután, hogy honnan léphettek be a kérdéses fiókba, hogy a tényleges rossz fiúkat tudják fülön csípni. Nem csak kizárni, hanem fülön csípni. Ehhez kellhet 0-24-ig két dolgozó, de hatékonyabb lesz a küzdelem…
        Üdv: Sándor

  • Üdvözlet!

    Sajnos már másodszor akarnak behúzni a “csőbe” az adathalászok.
    A 3445480154 termékkódú vezeték nélküli fülhallgatóra érkezett “pacza724” felhasználó üzenete, hogy sikeresen értékesítettem., a vételár átvételéhez másoljam be az alábbi linket:
    get.onvatera.run/xz3VL
    Természetesen nem tettem meg de nagyon bosszant, hogy egyre rosszabb a biztonság a vaterán, már nem is éri meg itt hirdetni!

  • Ez hihetetlen ! A régen teljesen megbízható Vaterán egy hónapon belül már a harmadik eladó tárgyamra csapnak le az adathalászok. Tényleg nem lehet ellenük tenni semmit ? Azért vagyok ilyen mérges, mert az első ilyen alkalommal majdnem sikerült megszerezniük az adataimat, de megúsztam egy kártyacserével, és azóta újra meg újra próbálkoznak, nagyon hiányolom az adataim biztonságos kezelését, szóval óvatosabb lettem a Vaterás hirdetéseimmel, ami bizonyára jelentős jutalékkiesés az oldalnak, tegyék biztonságossá, és akkor majd újra jövök !

  • Tegnap este kaptam emailt az [email protected] címről hogy sikeresen elkelt a termékem / ott volt a linkje is/ ,de nem tudom felvenni a kapcsolatot a vevővel, mert korábbi ÁSzF megsértése miatt le van tiltva az üzenet funkcióról / fekete973(19) a felhasználó/ Aztán írták hogy a mellékelt linket másolja be a böngészőbe, töltsem ki pontosan az adatlapot, hogy a vételárat megkaphassam..
    Bevallom, annyira hitelesnek tűnt, mert megtévesztésig hasonlít a Vatera által küldött emailekre.. Mivel én még ilyesmivel soha nem találkoztam , így a férjemet kérdeztem, aki már nagyon régóta Vaterázik. Mondta ,ilyet még ő se látott soha, de ő okosabb volt, mert rögtön nézte a terméklapot és mondta, hogy azon semmilyen licit vagy eladás nem szerepel! Akkor állt össze a kép, hogy ez valami csaló banda műve. Mondta a férjem, töröljem a csudába az egészet és még véletlenül se keressem meg a linket, vagy töltsek ki bármit! Így is lett! De azért nagyon bosszant, hogy már semmi és senki nincs biztonságban az internetes támadásoktól!!

    • Köszönöm, hogy leírtad. Én is épp most “adtam el” egy termékemet, jött is az értesítés róla. Furcsállottam hogy az “Eladott”-ak között nem volt. Egyébként egyből levettem, hogy adathalász. December óta rendszeres!!
      Ekkor olvastam a bejegyzésed,
      És megnéztem, és tényleg, nem is lett eladva.
      Ilyen adathalászatba még nem futottam bele!
      üdvözlettel

  • Az ismerősömnek már 2 x kapott a héten és ma én is kaptam egy ugyanolyat!
    Kezd ez kicsit sok lenni, remélem valahogy megszüntetik mert kezdek egyre bizalmatlanabb lenni, már lassan nem tudjuk kiszúrni mi igaz mi nem!
    “Kedves Vatera Felhasználó!

    Örömmel tájékoztatjuk, hogy termékét sikeresen értékesítette!

    A vételár zökkenőmentes átvételéhez másolja be az alábbi címet a böngészőjébe, és kövesse az ott található utasításokat:

    get.vatera.pro/I338c

    Ezen az oldalon láthatja a vevő nevét és a szállítási címet. A megerősítést követően a Vatera felületén tud párbeszédet kezdeményezni a vevővel a szállítási folyamat megbeszélésére.
    Együttműködését köszönjük!

    Tisztelettel,
    A Vatera Ügyfélszolgálata
    – bubanildiko”

  • Hát igen ! Kapok egy számlát a Vaterától, hogy fizessem be az eladásaim utáni jutalékot, csakhogy nem történt eladás, mivel a vevő arra hivatkozott, hogy feltörték a fiókját, és nem ő vásárolt. Mindezt szépen, a Vaterás értékelésében le is írta, a Vatera ennek ellenére, mondhatnám hivatalos tudomása ellenére is, kérte tőlem a jutalékot ! Ezt az esetet panaszként bejelentettem, válasz meg sehol ! Leírtam a vitatott termék kódot is, de ide is elfér… Csakhogy mások is okuljanak: 3440432693 mennyezeti lámpatest, ami a mai napig is nálam van !!!

  • Tegnap/ 03. 10. / részletesen leírtam a Vatera.hu Ügyfélszolgálatnak, hogy az utóbbi hetekben két nyugtalanító eset történt két eladásra szánt tárgyammal kapcsolatban. Választ eddig nem kaptam.
    1./ Hermaresz 785 / Fekete Anita címről jelezték , hogy megvásároltak tőlem egy széket. Hívtam a hölgyet , hogy egyeztessünk az átadásról, fizetésről. Semmiről sem tudott.
    2./ csm114 / [email protected] érdekes módon megvett tőlem egy asztalt, aminek a hirdetése még meg sem jelent. Az értesítés e-mail-ben érkezett. A címre írtam , nem válaszoltak.
    3./ Ez utóbbi tárggyal kapcsolatban másnap kaptam egy számlát 2.239-Ft-ról, miszerint az árumat megvették.
    A feladó Big2 Platform KFT. Természetesen nem vették meg.
    Mi a teendő ? Tudják -e garantálni a biztonságos adás-vételt, ahogy ez éveken keresztül természetes volt.
    Üdvözlettel : Lovas Pál

  • Ma az [email protected] címről kaptam egy értesítést, h eladtam egy terméket, és megerősítés szükséges. Ez kicsit fura volt, de azt gondoltam, talán egy újítás. Majd a linket bemásolva átvitt egy banki felületre, mert közben azt a rendszerüzenetet kaptam, h a termék ki van fizetve… ez már gyanús volt, plusz az, h a banki oldalon e mail címet, és jelszót kért. Na, itt már biztos voltam benne, h átverés, és nem mentem tovább!

  • Ma kaptam egy email üzenetet az értesítő@vatera.comról, melyben arról értesítettek, hogy megtörtént az egyik termékemre a licitálás, már ki is fizették az összeget. Erősítsem meg, hogy hozzájárulok és elfogadom a vásárlást és a fizetést. Megadták benne a vevő adatait is. Kristófné Budai Felh. név Budai503, [email protected] 0036206182621 telefonszám, cím: Budapest
    Budapest utca 33
    1205Easybox automatából automatába előre utalással
    Átvétel az alábbi automatánál:
    easybox Bp. I ker.Naphegy ter 3, Naphegy tér 3
    Közben kaptam a vevőtől is egy emailt, melyben ez szerepelt: Jó napot! Kifizettem a terméket. A Vatera cégnek el kellett volna küldenie Önnek egy levelet az átutalás módjával kapcsolatban. Kérném szépen, intézkedjen erről, hogy továbbléphessünk a következő lépésre. A weboldalon elérhető az ügyfélszolgálat, akik segíthetnek az ügyben.
    Mivel még nem adtam el a Vaterán (máshol se) elkezdtem jóváhagyni a vaterás emailben kért “dolgokat”. De egy idő után gyanússá vált, így leálltam. Azonban az adatokat így is megkapták. A Bank értesített is róla, még időben le lett tiltva minden kártyám, az appom stb.
    Gondolom ez nem valós vásárlás volt. A Bank is ellenőrizte és megpróbáltak belépni az appomba…
    De akkor ha belépek a Vatera oldalára, akkor ott miért szerepel szintén a vevő és az, hogy meg akarják venni?
    Mégis valós a vásárlás?
    Már teljesen tanácstalan vagyok. Elment a bizalmam. Szeretném megszüntetni a fiókom, de pont emiatt a termék miatt nem tudom.
    Kérem segítsenek.
    Köszönettel

  • Tisztelt ügyfélszolgálat!
    tegnapi napfolyamán kaptam egy e-mailt az [email protected] e-mail címről hogy Ludman Ferenc egy terméket rendelt tőlem. Felhasználónév: Etalon a (82), e-mail címe: [email protected], telefon: +36209227942. Az e-mail cím gyanús a telefonon előfizető nem kapcsolható.
    Pár percre rá kaptam megint egy e-mailt, ezen az értékesítés megerősítését kérik, [email protected]-ról jött. Erre kattintva már a https://vatera.vatera.cyou/get/113434822542 nyílik meg. Itt azt írják: A vevő befizette a termék árának megfelelő előleget, erősítse meg a tranzakciót, hogy megkapja a fizetést.
    A terméket a vatera szállítja, megint megerősítést kér a fizetéshez, és itt már a vevő adatai: A vevő neve:
    Gyôrfi Paliki
    A vevő címe:
    Apáczai Csere János u. 90.
    Szállítási szolgáltatás:
    Vatera.
    Rámentem a megerősítésre. Itt a https://vatera.vatera.cyou/choose/banki/first/113434822542
    Itt online banki-azonnali című üzenet,
    Csatlakoztassa bankját a Vatera. A pénz átvétele 15 percet vesz igénybe.
    Most kapja meg-re kellett volna menni.
    Nem mentem tovább.
    Nem tudom valós-e. A fiókomban az eladott tételek között ott szerepel. Rákerestem külön a hirdetésemre már nincs meg. Nem tudom mi a további teendő.

    Gondolom kamu az egész.

    • Kedves Vivien! Igen, sajnos ez nem volt valós vásárlás. Ha eddig még nem tette meg, akkor kérem, hogy mihamarabb jelezze az ügyfélszolgálat felé a problémát, hogy a kollégák intézkedhessenek. Köszönettel, Vatera Tünde

  • Kedves Vateratünde! A fiókomat feltörték, 1,5 hete, majd ennek következtében korlátozás alá került. Semmi tájékoztatást nem kaptam erről, Meddig lesz a korlátozás? ügyfélszolgálatnak többször is írtam, nem válaszoknak….

    Köszönöm!

  • Kedves Vatera Tünde!
    Tegnapi napon 2025.02.27. délelőtt hirdettem meg az oldaldalon 1 db 800-as szalagfűrészt (Termékkód: 3445468922). Néhány óra elteltével egy KillaPe (Hornyák Attila) nicknevű és zárójelben feltüntetett valódi( ?) nevű személy leütötte. A nevéhez klikkelve először még lenyílt egy telefonszám (0036303193176) és egy elég zavarosnak tűnő e-mail cím jelent meg, amit nem jegyeztem fel. A telefonszám folyamatosan ki van kapcsolva, a e-mailt már nem tudom újra előhozni. Ez a vélt vagy valós személy egyáltalán nem jelentkezett és el sem érhető, viszont a fűrészgépem kikerült a hirdetett termékek közül, mivel átkerült az eladott termékek közé. Pedig egy frászt van eladva! Kérem szíves intézkedésüket, hogy újra visszakerüljön a szalagfűrészem a hirdetendő termékek közé! Üdv. : Bosada

  • Nálam is felmerült egy hasonló. Megvették a termékem jött is a levél. A gmail már alapból spamnek jelezte de annyira nem foglalkoztam vele. A levélben az volt hogy vaterán keresztül már kifizették és fizetés igazolása részre kattintsak. Rá is mentem és ott ugyancsak egy fizetés megerősítés volt na ott már nem mentem rá hanem hívtam a vevőt. Ő azt mondta nem vett semmit. Jobban megnéztem a levél feladóját…hót kamu cím volt egy másik e mailben meg vatera.com szerepelt.

    Pár perc múlva jött is a levél valóban a vaterától hogy fiókfeltörés történhetett és adathalászok akartak kerestek így meg. Fel is hívtam a fiók igazi tulajdonosát hogy mi a helyzet és cseréljen jelszót.

  • Két e-mail címről egyszerre…

    balintn nevű felhasználótól: guanaco1698 @mailbai.com
    E-mailben értesítést kapott. Kérjük, kattintson a levélben található linkre, és erősítse meg a fizetést.

    Gratulálunk! Sikeresen eladta az árut zoeydach567 @icloud.com
    Az üzlet megkötésére készül! Rendszerünkben sikeresen rögzítésre került a termékére vonatkozó beszerzési és szállítási rendelés. Kattintson az alábbi gombra a vásárlás megerősítéséhez, és könnyedén átirányítjuk a megrendelés-megerősítő oldalunkra. Szigorúan tartsa be az oldalon található utasításokat, hogy biztosítsa a sikeresen eladott termék helyes fizetését.
    Kövesse ezt a linket

  • Kedves Vateratunde,
    Január 26-àn kaptam egy rendelést egy termékemre grisa.en fehaszàlótól az alàbbu üzenettel:
    Üdvözlöm! A rendelése ki van fizetve, és megerősítésre vár. A rendelés megerősítéséhez kattintson a „Fizetés elfogadása” gombra, válassza ki a bankját, és hajtsa végre az online banki azonosítást. Ezt követően az összeg jóváírásra kerül az Ön által megadott számlán, majd futárunk felveszi Önnel a kapcsolatot a szállítási részletek egyeztetése érdekében! A rendelés megerősítéséhez szükséges link: vatera.vinbox.us/receive/order/tKaSiXzfEFI

    Jelentettem az esetet, az ügyfèlszolgàlatnak rögzítettél az esetet egy vàlaszlevèlben, de az illető még mindíg fent van. Rendben van ez így?

  • Új játékos: szegedi43
    Vatera 26.01.2025
    jan. 26. 21:10

    Lefoglaltuk a terméket!
    Hüvelyk közel van a tárgyalás befejezésétől! Egy ügyfél kiválasztotta a portékát, és a szállítási logisztika megszervezése folyamatban van. Kapcsolja be az alábbi gombot a rendelés megerősítéséhez, és simán átirányítjuk a megrendelés-megerősítő oldalra. Kérjük, kövesse figyelemmel az előírt lépéseket, hogy biztosítsuk a termék pontos kifizetését.

    Folytassa

    Örömmel üdvözöljük, hogy minket választott! Reméljük, hogy minden szempontból elégedett volt szolgáltatásainkkal.
    A tranzakció lezárásához kattintson a gombra, amely továbbítja Önt a megerősítő oldalra.

    Vatera. 2025.

  • Kedves Vateratunde!

    “amam” néven “n3lee5” felhasználó néven, csaló szándékkal megvásárolták az egyik termékemet október 30-án. E-mail: [email protected]
    A blogot olvasva azt láttam, hogy sok eladó társamnál próbálkoztak. Remélem azóta a felhasználó törlésre került.

    Kérdésem az lenne, hogy mikor és hogyan tudom újra elindítani a hirdetést?

    Azt viszont nem értem, hogy regisztráció nélkül miért lehet a Vaterán vásárolni? Sok csalónak kedvét lehetne szegni, ha a vásárlás is ehhez lenne kötve. A vevőket több dolog is védi ezen a felületen az ügyeskedő eladók ellen. Az eladók pedig (főleg a kezdők) csak az éberségükben bízhatnak. Szélmalomharcot vívunk.

    Üdvözlettel és köszönettel:
    András

    • Kedves András! Igen, ez a felhasználó még akkor törölve lett. A regisztráció nélküli vásárlás az eladók forgalmának növelése és a vásárlási folyamat gyorsabbá, kényelmesebbé tétele érdekében lett kitalálva, ez egyébként működik is. Az adathalászat sajnos bármilyen esetben előfordulhat, fejlesztőink és az ügyfélszolgálat is rengeteget dolgozik azért, hogy teljesen eltűnjenek az oldalról, de amíg ez nem lesz 100%-os, minden esetben körültekintőnek kell lenni, bármilyen gyanúsabb részletnél befejezni a kommunikációt, és jelezni felénk a lehetséges csalót. Az újraindítás miatt kérlek vedd fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal, hogy a kollégák segíthessenek. Nagyon köszönöm! Üdv, Vatera Tünde

      • Kedves VateraTünde,

        szinte szó szerint ugyanez történt velem is tegnap. Jeleztem az ügyfélszolgálatnak de azóta sem történt semmi. Nekem nettó veszteség, hogy nem fut a hirdetésem, mert egy nyilvánvaló csaló leütötte. Nem anonim, hanem 0 értékelésű. Erre jó lenne valamit kitalálni a Vaterának mert hazavágja a normális kereskedést, ha minden csaló összevissza leüti a termékeket. Előre is köszönettel,

        • Kedves Balázs! Igyekszünk mindent megtenni az adathalászok ellen, a fejlesztőink és a biztonsági csoport is állandó készültségben van. Az ügyfélszolgálathoz már beérkezett a leveled, hamarosan válaszolnak, addig is köszönjük a türlemedet! Üdv, Vatera Tünde

  • Sziasztok!

    Paul Rodrigez barátunk újra próbálkozik :O
    Levele az alábbiakban:

    Vatera piacteréről érkező rendelés 5php7i felhasználótól – rendelés azonosító: 24832***

    Vevő neve: amam
    Vevő felhasználóneve: 5php7i(0)
    E-mail cím: [email protected]
    Telefon: 0036209428467
    Rendeléshez fűzött megjegyzés:
    Megjegyzés: Üdvözlöm, kifizettem a terméket és a szállítást, kérem, kövesse a linket és erősítse meg. ***link moderálva***

  • Üdvözlöm!

    A mai napon kaptam egy értesítést a hivatalos [email protected] e-mail címről, hogy megvásárolták a hirdetett termékemet:

    Vevő felhasználóneve: vdtwf4(0)

    E-mail cím: [email protected]

    Telefon: 0036705343575
    Rendeléshez fűzött megjegyzés:

    Megjegyzés: Üdvözlöm, kifizettem a terméket és a szállítást, kérem, kövesse a linket és erősítse meg. https://vatera.wallet934.com/receive/order/x2U463A_tNw

    A MEGRENDELÉS ADATAI
    A rendelés azonosítója: 24832783
    1. Termék neve: Berlinger Haus gyümyölcscentrifuga
    Termék kódja: 3418351904

    Feltehetően csalóról van szó, mert nem érkezett a számlámra befizetés, az e-mail cím is árulkodó. Próbáltam belépni a vaterás fiókomba, de azt írja a rendszer, hogy nincs ilyen bejegyzett e-mail cím, gyanítom, hogy feltörhették.

    Kérem vizsgálják meg az esetet. Felhasználónevem: mrkenya.

    Köszönöm a visszajelzésüket előre is!

  • üdvözlöm Önöket
    legelső eladásom lenne egy 35kilos uveg asztalt vettek tolem . Nem tudom , hogy nem e csalóval van dolgom. Kaptam tole emailt, egy kepernyo fotoval, hogy kifizette, de a bankszamlamra nem jott penz. kérném segítsegüket , köszönöm

    • Kedves Anna! Elküldtem ellenőrzésre a kollégáknak, kérem hogy ne küldjön semmit a feltételezhetően adathalász csalónak. Köszönöm! Üdv, Vatera Tünde

      • Kedves VateraTünde,
        Én tegnap kaptam értesítést hogy megnyertem egy aukciót, ezzel csak az a problémám, hogy nagyon régen nem léptem be. Megnéztem a fiókomat, és valóban ott volt a termék, de nem csak egy. Mit tegyek, ha feltörték a fiókomat, és a nevemben vàsárolnak ?
        Köszönöm

  • jó napot!

    az alabbi levelet kaptam. es meg is adtam at adataimat.

    Üdvözlöm, a terméket a Vaterán keresztül fizettem ki. Az Ön e-mail címére egy levélnek kell érkeznie. Kérem, kattintson rá, hogy megkapja a pénzt a termékért.
    A weboldalon online támogatás áll rendelkezésre, ők segítenek Önnek mindenben és válaszolnak a kérdéseire.

    A termékért a testvérem fog jönni a hét végén vagy bármelyik Önnek megfelelő napon a következő héten.

    Sajnos én személyesen nem tudok eljönni, mivel műtét után vagyok, és nehezen tudok mozogni és beszélni. Előre is elnézést kérek a kellemetlenségért.

    Minden jót és szép napot kívánok!

    2024-10-24 14 32 36.163910+03 00.jpg

  • 3424032137 termékkódú termékemet személyes átvétellel megvásárolták, a vatera levele után 3 adathalász levelet kaptam a direkt e-mail címemre. Nagyon rossz tapasztalat, nem fogom használni a szolgáltatást.

  • Jó napot kivánok nekem az első eladásom lenne az oldalon tegnap kaptam egy emailt a vaterától ami jelezte hogy meg vették a terméket viszont a vevő email cimére amire irtam neki az eladás véget egy adathalász válaszolt sajnos más oldalon már jártam igy tehát hamar felismertem őket .A kérdésem annyi lenne hogy a vevővel hogy tudnám felvenni a kapcsolatot máshogy ?

  • Sziasztok!
    Csalóval találkoztam.
    Megvásárolta a terméket tőlem, kaptam is róla értesitést.
    Ezzel együtt kaptam egy emailt amiben az internetbankba akarnak beléptetni, hogy megkapjam a pénzem. Az oldal ugyan úgy néz ki , mint a blogban látható.
    Irt email a vevő is, ezt ide bemásolom.:
    Üdvözlöm, a terméket a Vaterán keresztül fizettem ki. Az Ön e-mail címére egy levélnek kell érkeznie. Kérem, kattintson rá, hogy megkapja a pénzt a termékért.
    A weboldalon online támogatás áll rendelkezésre, ők segítenek Önnek mindenben és válaszolnak a kérdéseire.

    A termékért a testvérem fog jönni a hét végén vagy bármelyik Önnek megfelelő napon a következő héten.

    Sajnos én személyesen nem tudok eljönni, mivel műtét után vagyok, és nehezen tudok mozogni és beszélni. Előre is elnézést kérek a kellemetlenségért.

    Minden jót és szép napot kívánok!

    “””A CSALÓ NEVE: fzsanna””” Péter-Forgács-Zsuzsanna
    164 értékelése van a vaterán, hitelesnek tűnik teljesen.

    • Kedves Gergő! A gyanús felhasználót továbbítottam ellenőrzésre a kollégáknak, akik hamarosan intézkednek. Köszönjük a jelzést! Üdv, Vatera Tünde

  • Jó napot! Csalót vettem észre. Neve: munkabiro
    Egy mikrofont vett tőlem, a vatera felületén azt írja kifizette. Emailt is kaptam a számláról a vatera eredeti címéről, de kaptam három másik emailt, ami már nem igazi volt. Kettőt amiben ha megnyitom a linket és kitöltöm a fizetési módokat, akkor megkapom a pénzt, és egy emailt, hogy “Biró Vilmos”, akinek az email címe egy nem magyar név volt, helytelenül és értelmetlenül írt nekem magyarul és csatolt egy képet szintén Bíró Vilmos névvel egy K&H online bankos képernyőképet, amin szerepelt hogy kifizette a 35100forintot. Jól gondolom akkor hogy csaló?

    • Kedves Melinda! A gyanús felhasználót továbbítottam ellenőrzésre a kollégáknak, akik hamarosan intézkednek. Köszönjük a jelzést! Üdv, Vatera Tünde

  • sziasztok, volt egy hirdetésem, leütötte dobiapo46 (Dobó Tibor)felhasználó, ugye ez kamu user? újraindíthatom a hirdetést? ez valóban csalás szerintetek?
    nem kell megjelennie ennek itt, elég az email válasz ha lehet
    hirdetésem száma:
    Termékkód :3421271747
    Safetronics ZSL65M Kulcsos bútorszéf eladó
    köszi a segítséget
    János

    • Kedves János! A gyanús felhasználót továbbítottam ellenőrzésre a kollégáknak, akik hamarosan intézkednek. Köszönjük a jelzést! Üdv, Vatera Tünde

  • Üdvözlöm Önöket! Állítólag valaki meg vette a termékem, azt állítja e- mailben, hogy ki fizette a veterán keresztül. Nos a számlámon nincs pénz, gyanítom, hogy csaló. Ki másolom a szöveget amit írt!
    A testvérem a jövő hét elején tudja majd átvenni a terméket. Már kifizettem a terméket a Vaterа keresztül, kérem, kapja meg a pénzt a termékért, hogy ne kelljen aggódnom. Köszönöm, szép napot kívánok!
    A felhasználó neve Marcika 78

    • Kedves Tünde! A Vatera nem vesz részt a vásárló és az eladó közötti pénzügyi tranzakciókban semmilyen módon. Tehát ha valaki azt állítja, hogy már kifizette a terméket a Vaterán keresztül, akkor biztosan csaló. A gyanús felhasználót továbbítottam ellenőrzésre a kollégáknak. Köszönjük a jelzést! Üdv, Vatera Tünde

  • Üdvözlet! Nekem egy olyan problémám van, hogy nem olyan a Vatera számlaküldése, mint korábban. Big2 Platform Kft. volt a feladó, eddig Vatera név szerepelt ezen a helyen, illetve szeptember 23-án és október 1-jén is kaptam számlát. A honlapotok olvasható, hogy 30 naponta küldtök egy számlát, nem 7 nap elteltével egy újat. És még van egy eltérés, hogy Kedves felhasználó! volt a megszólítás, holott a levél végé szerepel, hogy a megszólításban a vezetéknévnek és a keresztnévnek is kell szerepelnie. Hamis, nem hamis? Bizonytalan vagyok…..

    Köszönöm!

  • üdvözlöm Önöket
    legelső eladásom lenne a megtorlók c. könyvet vették meg . Nem tudom , hogy nem e csalóval van dolgom . kérném segítsegüket , köszönöm

Vélemény, hozzászólás?