Út a PEP-hez: A jó terméklap I.

Aktuális, Kávészünet, Tippek

A PEP (Profi Eladó Program) nyújtotta kedvezmények és plusz szolgáltatásokért cserébe nem csak mennyiségi, de számos minőségi követelménynek is meg kell felelni. Ezek általában a sikeres aukciózás és eladás mérföldkövei, tehát az alábbi tanácsokat minden eladónknak ajánljuk, és ígérjük, aki ezeket betartja, jó úton halad a PEP felé!

Eladóinknak szóló sorozatunkban először a terméklapokat vesézzük ki, első körben pedig jöjjenek a címválasztás és a termékleírás fortélyai! Ha ezekre odafigyel, tartósan növelheti elégedett vásárlóinak  számát és forgalmát is, és hamarosan csatlakozhat PEP programunkhoz!

CÍMSOR: Az aukció címe mindig tartalmazza a legfontosabb információkat!

Az aukció címe a Vaterán hasonlóan viselkedik mint egy cikk címe egy magazinban. Amikor az emberek böngészgetik a piacteret, ez az első, amivel találkoznak. Az aukció címe jelenik meg a keresési találatokban, a kategóriák megnyitásakor, a főoldali kiemeléseknél, a galériákban, stb…

Tehát ahogy egy újságcikk címének, az aukció megnevezésének is egyszerre kell figyelemfelkeltőnek és informatívnak lennie. Egy cím akkor jó, ha tartalmazza a legfontosabb információkat a termékről, hiszen ez alapján tudja elsősorban eldönteni a vásárló, hogy érdekli-e a termék.

Az aukció címsorában mindenképp tüntesse fel a kínált termék pontos megnevezését, beleértve értelemszerűen a termék márkáját, kiadását, sorozatszámát, fő műszaki tulajdonságait, paramétereit, és minden olyan információt, amely segít a választásban és a vásárlási döntések meghozatalában. Ha van extra információ, ami egyedivé teszi a terméket, azt is írja bele nyugodtan a címbe!

Nézzünk például egy példát kerékpárra keresve. Az első példa szinte semmilyen információt nem ad a termékről, míg a másodiknál egyből látjuk, megfelel-e az elvárásainknak. Ön melyik alapján döntene könnyebben?

1. példa:
kerekpar_rossz2. példa, kerékpár meghirdetése részletes, helyes címsorral:
kerekpar_jo

Az árat is feltüntetheti, ez is egy jó figyelemfelkeltő eszköz, azonban a legtöbb helyen megjelenik az aukció mellett az aktuális ár is, így ha nem sarkalatos pontja az aukciónak az ár, akkor nyugodtan hagyja ki, takarékoskodjon a karakterekkel! Hiszen az ár gyakran megtévesztő is lehet.

ar_pl

A fenti példa: ennél az aukciónál a címben szerepel az 1Ft ár, mégis a jelenlegi ára 2001 Ft, és ez elbizonytalaníthatja és összezavarhatja a vásárlót.

Nem nagy ördöngösség, amikor címet ad aukciójának egyszerűen gondoljon bele: Önnek milyen adatokra lenne szüksége ahhoz, hogy megvásárolja a terméket, illetve hogy kiválassza a találatok közül!

TERMÉKLEÍRÁS: Minden, ami egy címsorba nem fér bele!

A termékleírásban fontos, hogy részletesen írja le a terméket. Fontos, hogy mindez megfeleljen a valóságnak, illetve összhangban legyen a feltöltött termékképekkel. Mindemellett fogalmazzon tömören, lényegre törően, egy termékleírásnak nem feltétlenül kell regénynek lennie.

Használjon felsorolásokat, szövegformázási kiemeléseket (színek, félkövér betűtípus) bátran, ez segíti az olvashatóságot, vezeti a szemet, könnyű kiszűrni a releváns információkat. Azonban vigyázzon, hogy terméklapja esztétikus maradjon, ha túl sok színt, kiemelést használ, az összezavarhatja az olvasót, nehéz kiszűrni belőle a fontos információkat. Ne feledje, a leírás szerves és lényeges része a terméklapnak, nem pedig egy színezőkönyv vagy rajzfüzet egyik oldala!

A termékleírásban ossza meg a termékkel kapcsolatos személyes tapasztalatát egy mondatban, illetve szintén röviden az esetleges szállítással, átvétellel kapcsolatos információkat!

Nézzünk egy jó példát szoknya keresése esetén, az alábbi terméklap tartalmazza a legfontosabb információkat:
szoknya_jo_leiras

A megfelelő címsor és termékleírás tehát segíti a vásárlók gyors és megfelelő döntését, és ennek következtében növekedhet ajánlatainak népszerűsége, látogatottsága és a sikeres aukcióinak száma. A részletes, pontos és minőségi terméklapok pedig feltételei annak is, hogy igénybe vehesse a PEP által kínált kedvezményeket és extra szolgáltatásokat!

Szeretne ön is kedvezményeket? Nézze meg Profi Elad Programunk részleteit és jelentkezzen! »

Vélemény, hozzászólás?