Vatera Evolúció – megújul a piactér

Ha ismerős nektek a fenti retró főoldali kép, akkor törzs vaterásként biztosan azt is tudjátok, hogy sok-sok éven keresztül dacoltunk a webdesign trendekkel, és nem vagy csak minimálisan változtattunk a lassan 20 éve útjára indult Vatera kinézetén. Az évek során persze többször felmerült, hogy átalakítsuk az oldalt, de a korábbi oldalmegújítási próbálkozásokra adott visszajelzéseitekből (pl. béta-Vatera) azzal is tisztában voltunk, hogy sokan ragaszkodtok a jól megszokott felülethez, és már a kis változtatások is ellenérzéseket kelthetnek.

Viszont nem mehetünk el amellett, hogy az internetezési szokások az elmúlt 20 év alatt mennyire átalakultak, és már alapkövetelmény az, hogy egy weboldal minden platformon elérhető és jól használható legyen, így elérkezettnek láttuk az időt, hogy elkészítsük nektek az új Vatera oldalt, amely asztali gépen, tableten és mobilon is egy közös felülettel szolgálja ki a látogatókat, az adott készülék méretéhez igazodva.

A ráncfelvarrást több hónapig tartó, komoly munka előzte meg, különböző tesztek és felhasználóinkkal tartott interjúk segítségével vágtunk bele a tervezésbe, hiszen számunkra a legfontosabb, hogy az új oldal maximálisan kiszolgálhassa az általatok felvázolt igényeket, és az elkövetkezendő években is megállja a helyét az online piacon.

Elsőre talán nagynak tűnhet a változás, de az oldal felépítésén és a már megszokott, jól működő funkciókon nem változtattunk, viszont a modern-minimalista stílusnak köszönhetően a jövőben egy sokkal frissebb és könnyebben átlátható felület kerül a látogatók elé.

Az eddig beérkezett kérések, javaslatok, kritikák többségében a személyes menüt és a hirdetésfeladás oldalt érintették, ezért úgy döntöttünk, hogy azokat egyelőre meghagyjuk az eredeti kinézettel, hogy továbbra is a megszokott felületen tölthessétek fel hirdetéseiteket és intézhessétek az adásvételeiteket. Az elkövetkező hónapokban pedig újabb felhasználói teszteket indítunk, annak érdekében, hogy a személyes menü és a hirdetésfeladás oldal is úgy újulhasson meg, hogy azzal minden vaterás elégedett legyen.

Ha további észrevételetek vagy javaslatotok van az új oldallal kapcsolatban, kérjük, a kapcsolatfelvételi oldalunkon keresztül küldjétek el nekünk!

További sikeres vaterázást kívánunk!

579 comments

  • Tisztelt Megújult Vatera!
    Kerestem Karczag György irótól nem eredményezet se a futo se a lejárt termékek között találatot. https://www.vatera.hu/listings/index.php?q=karczag+gy%C3%B6rgy&c=0 Ellenben, ha csak karczag szerepel akkor a futó termékek között nincs találat https://www.vatera.hu/listings/index.php?q=karczag&c=0 ellenben a lejártaknál igen https://www.vatera.hu/listings/index.php?ap=1&c=0&ended_list=1&exp=1&ob=16&obd=2&q=karczag A legtöbb vaterázó nem ilyen variálós és valószínüleg nem talál rá. A régi felületen ha nem volt találat a futó termékek között a lejártat akkor is jelezte, örülnék, ha ezt korrigálnák.
    Köszönettel:János

  • Egy másik probléma, hogy ha egy adott termékre, vagy adott felhasználó termékeire keresek rá, és éppen nincs találat, akkor nem jelennek meg a már lejárt termékek sem.

  • A keresés funkció nem működik igazán jól, pl. a lábos/lábas keresésre rengeteg irreleváns találatot ad ki, kínálótál, kávékiöntő, süteménykiszúró, fadoboz és minden egyéb akad a megjelenített ajánlatok között, fogalmam sincs, mi alapján, mert ezeknek még a leírásában sem szerepel sehol a lábas szó.

    • Kedves Cattie70! Köszönjük, jogos az észrevétel! A lábos szóra való kereséskor elsőként a kiemelt hirdetések jelennek meg (5 db), ami ez esetben nem igazán kapcsolódik a kulcsszóhoz. A kiemelt hirdetések alatt már a megfelelő találatokat listázza, de szerintünk is fontos lenne, hogy a kiemelt hirdetés is passzoljon a kereséshez. Jelezzük a kollégák felé, hogy ez így nincs rendben. Köszönettel, Vatera.hu

  • Tisztelt Cím!

    Az új oldalon nem működik a kereső metakarakterekkel… A korábbi oldal tudta ezt, és nagyon hasznos volt. Kérném itt is kijavíttatni a fejlesztőkkel ezt a hibát.
    Példa:
    Ha a régi oldalon kerestem arra hogy “Miskolc*” (csillag a végén), akkor kihozta mint találat a következőket: “Miskolc”, “Miskolcon”, “Miskolcot”, “miskolci”, stb.
    Ha az új oldalon keresek ugyan erre, akkor csak a “Miskolc”-ot kapom meg mint pontos egyezés találatként, és semmi mást… Így meglehetősen nehézkes a keresés, és rengeteg termék marad ki az eredményből.

    Várom a mielőbbi javítást (erről értesítést is kérnék ha megtörtént).
    Köszönöm!
    Üdv:
    Gábor

    • Kedves Gábor! Nincs szükség csillagos keresésre, egyszerűen csak írja be a főoldali keresőbe a “Miskolc” keresőszót, és a rendszer egyszerre kilistázza az összes toldalékos és toldalék nélküli hirdetést. Üdv, Vatera.hu

  • Tisztelt Vatera!
    Sajnos ma azt tapasztaltam, hogy nem tudok belépni a fiókomba az új felületen. Pedig törölnöm kellene máshol eladott terméket. Belépésnél csak köröz egyfolytában a V jel körül, és semmi….próbáltam már kikapcsolni a gépet és újra belépni, de mindig ugyanaz jön fel, hogy csak köröz a V jel körül. Mi a teendő ilyenkor? Köszönettel:

    • Kedves Andrea! Egy technikai hiba miatt probléma merült fel néhány felhasználónál az oldalra való belépéskor. A hibát már javították a kollégák, köszönjük a türelmét! Üdv, Vatera.hu

      • Kedves Vateratunde! Hiába javították a kollégák a belépési problémát, Google Chrom böngészővel továbbra sem tudok belépni a Vaterába a gépemen, sajnos továbbra is szóról szóra ugyanaz történik két napja, mint Vizsolyi Andreánál: “Belépésnél csak köröz egyfolytában a V jel körül, és semmi….” Pedig augusztus 13-ika nem is péntekre eset… Kérem szépen az oldal fejlesztőit, hogy S.O.S.-ben javítsák a problémát!

          • Kedves Vateratunde!
            Csoda történt! Be tudok lépni a Vaterára! Megszűnt a félelmetes belépési hiba! Nagyon örülök neki, köszönöm mindazoknak, akiknek részük van a hiba megszüntetésében! Bízom benne, hogy lassan “sínre kerül” minden, és egyre kevesebb lesz az átállás miatti zökkenő!

  • Van ami változatlan. Tehát,ha 1 pfennig 1948 A terméket keresek,akkor sem más címlet,sem más évjárat , sem más verdejel,nem érdekel. Mégis,több olyan termék jelenik meg,amit biztosan nem akarok megvenni!Ami sokkal rosszabb lett,az az,hogy több alkalommal is előfordult,hogy én vagyok a nyertes,majd minden eltűnik és egy másik licitáló a nyertes,aki 1 forinttal többet ajánlott.Holott,csak annyi a történet,hogy 5 perccel meg kell hosszabbítani,ha több licitáló van. Valamelyik abbahagyja,mert nem ér annyit a termék.

  • Nekem kettő problémám van, amely sem a régi, sem az új felületen nem változott:
    sokszor nem látom a “kosarat”, bele kell, hogy tegyek valamit, hogy elővarázsolhassam, jó lenne, ha mindig hozzáférhető lenne és lehetséges volna kijelölni, hogy mely eladó, mely tételeit szándékozom megvenni, azaz véglegesíteni. Ezen a hiányosságon nagyon sokat bosszankodom.

    A másik problémám, hogy miután alaposan szemrevételezek egy terméket, megnézegettem a képeket, ha vissza akarok térni a terméklistához és megnyomom a képernyő bal sarkán (az oda-vissza nyilakból) a vissza nyilat, legtöbb esetben az előző oldalra visz vissza. Ezen még többet bosszankodom. Lehet, hogy csak az én ügyetlenségem az oka és van más mód is, de nem sikerült rájönnöm.

    • Kedves Erika! A kosár gomb csak akkor látszódik, ha van benne termék. A nézelődéshez a kosár gomb helyett inkább a a terméklapokon található “Megfigyelem” gombot ajánljuk. A “Személyes menüben” a “Megfigyelt futó termékek” menüpont alatt egyszerűen nyomon követheti az ön számára érdekes termékeket. Üdv, Vatera.hu

  • Kedves Vatera, kedves Tünde!

    Mostmár nálam is jó ideje az új változat fut, ezen töltöttem fel a legutóbbi aukcióimat. Több mint 8 éve vaterázom, ezért úgy gondoltam, tartozom annyival mindkettőnknek, hogy nem ugrom neki azonnal az új fejlesztések kritizálásának, hanem előbb kipróbálom, hogyan néz ki a gyakorlatban, mi az, amit meg tudok szokni és mi az, amit nem.

    Összességében – kinézetében – nekem is jobban tetszett a régi felület. Olyan kis helyes, kompakt volt, logikus elrendezéssel, arányos helykihasználással. A színek tekintetében talán tényleg nem ártott némi eleganciát belevinni. Viszont nagyon szét lettek húzva az oldalak, túlságosan nagy helyen terülnek szét az információk. Hosszabb idő után pedig sajnos, zavar a sok fehérség, káprázik tőle a szemem.

    Az eddigi használat alapján kezdem megszokni a változásokat, mármint hogy több funkciót is máshol találok meg, bár nem igazán értem, hogy a fejlesztési célok megvalósításához miért volt szükség arra, hogy egyes funkciók teljesen ellenkező oldalra kerüljenek át, például a képek és az eladóról szóló információk jobbról balra, a felső sor (Vaterafutár, Fórum) meg alulra. Nekem nagyon hiányzik, hogy ezek felül legyenek, még mindig ott keresem őket. Sokáig azt hittem, hogy megszűnt a Fórum, mígnem rájöttem, hogy lent van, a Vaterafutárra mutató link meg még lentebb, még apróbb betűkkel. Ezen változtatnék. Tudom, olvastam, hogy tudományosan a netezők F alakban pásztáznak, de biztos, hogy ez szentírás?

    Ha már fejlesztés, jó lett volna egységesíteni a hirdetések szerkesztését a képek változtatásával. Eddig sem volt számomra logikus, hogy ezek miért vannak külön. Olyan kényelmes, hogy a terméklapról rögtön módosíthatom az aukciót a “Hirdetés szerkesztése” gombbal, de a képek megváltoztatása innen nem lehetséges, ahhoz külön be kell lépnem az eladó termékeim listájába. Ha már úgyis fejlesztenek, ennek tényleg örülnék!

    Néhány konkrét hiba felmerült a tegnapi és mai feltöltésekkor:
    – Teljesen rossz kategóriákba sorolja be a termékeket a rendszer. Korábban ezzel nem volt gond, szinte mindig elfogadtam, amit kínált, mert jól helyezte el a dolgokat. Most azonban a “H&M fekete-ezüst csillámos leggings”-hez az “Ékszer, óra – Ezüst ékszerek – Ezüst fülbevalók” kategóriát ajánlotta fel. A játékbaba-ruha esetében meg azt írta, hogy “Rendszerünkben az alábbi termékek találhatók: FIFA 10, NFL 10, Forza Motorsport” meg egy csomó más videójáték. Ez csak két példa volt a sok közül, sajnos, csak egy-két esetben működött jól a kategória-ajánló.
    – A terméklapon a “Szállítás és fizetés” mezőben nem jelenik meg információ, csak forog a karika végeláthatatlanul.
    – A hátterekkel ugye, majd lesz “valami”? A hirdetéseimnél ugyanis nem az a háttér jelenik meg, amit a szerkesztéskor kiválasztottam. Nem feltétlenül van bajom az újakkal, csak ezeket a szerkesztésnél még nem látom, ott még a régiek vannak, bár azokból sem mind. Feltételezem, hogy ez most csak egy átmeneti állapot.

    Összességében nincs túl nagy bajom az új változattal, személyes véleményem, hogy néhány alkalom alatt megszokható, kitapasztalható, és az élet megy tovább. A hibákat persze ki kell javítani, és amin mindenképpen változtatnék, az a feleslegesen nagy helyek és a túl nagy fehérség csökkentése, meg annak átgondolása, hogy tényleg muszáj-e sok mindent pont az ellenkező oldalra átrakni. Ezzel együtt kívánok Önöknek szép napot és köszönöm a munkájukat!

    • Kedves Ágnes! Köszönjük az észrevételeket és a javaslatokat is! A betöltési hibát már megoldották a kollégák, igyekszünk a hátterek előnézetére is mihamarabb megoldást találni. A kategória választónál nem sikerült modellezni a problémát, ha esetleg küldene képernyőfotót, azt nagyon megköszönnénk, sokat segítene vele. Üdv, Vatera.hu

  • Köszönöm a fejlesztőknek ezt az új arculatot. Vatera függő voltam, de ez az új felület, ahol még a találati listát sem lehet megfelelően szűkíteni, a képek megjelenése pedig messze elmarad a régitől kezd megszabadítani a függőségemtől. Már alig használom ezt az új GAGYI Vaterát. Hálás vagyok annak az új vezérnek, akit beetettek ezzel a korszerűsítéssel. Nem kérek választ, mert ez köszönetnyilvánítás, hisz valóban sikerül megszabadulnom régi szenvedélyemtől. Arra azért kíváncsi leszek, hogy a cenzúra mit szól a véleményemhez! 🙂 Üdvözlettel: maxioma

  • Kedves Vatera csapata!

    Hasonlóan a 2014-es “beta.vatera.hu”-hoz feleslegesen összekavartak mindent, jól megszokott arculatot nagy hiba lecserélni!
    A vaterások nagy részének van Jofogás fiókja és ott sokkal több terméket tölt fel.
    Ha fogynak a felhasználók az a feltöltési díj és az értékesítési jutalék miatt van.
    Értékesítési jutalék egyértelmű hogy kell vatera fentartása végett.
    Feltöltési díjat el kellene törölni vagy 1ft-ra csökkenteni az eladók szívesebben fizetnek sikeres értékesítés után jutalékot mint előre. Ráadásul kisebb értékű termékeket is szívesebben töltenének fel az eladók.

    Üdv.

    • Kedves Avektorvatera! Ha követi a listázási díj mentes akcióinkat, akkor láthatja, hogy kifejezetten sűrűn tartunk feltöltési díj mentes napokat vagy akár heteket külön kategóriákra vagy általánosan az egész Vaterán. A megújulás alkalmával is tartogatunk meglepetéseket a hétre, tehát érdemes lesz most is figyelni a főoldalt. 🙂 Üdv, Vatera.hu

  • Tisztelt Vatera !
    Több ezer vásárlást folytattam önöknél amit sajnos az új bevezetése miatt azt hiszem befejezem. Sokkal , nagyon sokkal rosszabb lett ( sajnos ) mint volt. A régi tökéletes és egyszerűbb volt. sajnálom,hogy ezentúl máshol kell keresgélnem. Hogy csak pár példát említsek : A régin rákattintottam egy eladó termékére és onnan jobbra és balra tovább tudtam lépni.Most minden megnézett termék után vissza kell lépni az eredeti oldalra. A régin volt egy olyan sor,hogy : További termékek ebben a kategóriában . Itt nem találom. A régin egy egész oldalt lehetett látni most egyesével kell tekergetni. de ha úgy gondolták,hogy már nem lesz vissza hozva a régi akkor nincs is már miről beszélgetni. remélem még meggondolják ezt a meggondolatlan lépést. Üdv. Egy (volt) vásárló.

  • Nekem személy szerint a régi verzió jobban tetszett. Többek közt problémásnak látom, hogy közvetlenül a “vedd meg” gomb alá került a figyelmeztetés, hogy “lehet, hogy téged itt át fognak verni, de majd mi segítünk” – tartalmat hordozó BV szöveg. Olyan, mintha a boltban a pénztárnál a bolt tulajdonosa azt mondaná, hogy lehet, hogy pórul fogsz járni, de majd megoldjuk. Pszichológiailag nem a legmegfelelőbb hely ennek a szövegnek pont itt lenni – szerintem. Mindezek mellett a régi oldal áttekinthetőbb volt a fontosabb információk szempontjából. Bízom benne, hogy ezek csak ilyen indulási nehézségek.

  • Tisztelt Fejlesztők!

    Egy hibát szeretnék bejelenteni az új rendszerben licitálás után látszik a licitálási összeg a termék lapján, de a licitáló neve nem. Kérem javítsák a programban! Így nem követhető ki tartja licitet.

  • Tisztelt Ügyfélszolgálat !
    Azt hittem, ezt már megbeszéltük !
    Az előző változtatáskor egyértelműen kértem a korábbi kinézet visszaállítását, ráadásul éppen egy levelezés kellős közepén ért ez a meglepetés, akkor határozottan kértem a megjelenés visszaállítását, eddig nem is volt semmi gondom, és tessék, ismét megváltoztatták ! Már megint !
    Bonyolultnak, és feleslegesnek érzem az új külsőt, nem vagyok híve a mindenáron való újításnak, köszönöm, de nem kérem.
    Tisztelettel, egy régi felhasználó.

  • Kedves Vatera csapat !
    Nem tetszik az új arculat.
    Negyed óra eredménytelen keresés után feladtam .
    Kerestem az “Az eladó összes aukciója menüpontot”
    Javaslom a szavazást !! az eredeti állapot vésszaállitására .

    üdv !

  • Egykét évente rátok jön a fejlesztősdi, hurr durr tegyük át ideoda a funkciókat hátha úgy úgy fog tűnni mintha valami fejlesztést végeztünk mert valamivel meg kell magyarázni a webfejlesztők fizetését. Ami nincs elrontva azt nem kell megjavítani. Inkább arra koncentrálnátok hogy a kereső jobban működjön és a kategóriaválasztó legyen intelligensebb és egyértelműbb. ÉÉÉs ha már mindenképpen kell fejleszteni akkor legyen csak a mobil platform átalakítva, ami egyben legyen használható tablet felületen is, ééés ha valakinek az jön be jobban, használhatja asztali gépen is. De ettől független asztalin maradjon a régi felület és akkor mindenkinek megvan a boldogsága.

  • Kedves Vatera!
    Személy szerint nekem is jobban tetszett a korábbi oldal. Áttekinthetőbbnek, szebbnek és jobbnak gondolom. Sajnálom, hogy nem lehet legalább választani a régi és az új design között.
    De ami korábban sem volt meg és most sem lett, bár többször javasoltam, az alábbi:
    Én napi rendszerességgel keresek rá ugyanazon termékekre (Technics, ónémet stb.) Először kiadja az összeset, majd szűröm az utolsó 24 órát, mert a többit már láttam. Miért nem lehet rögtön a szűröknél beállított pl. 24 órás találatokat megjeleníteni. Így gyorsabban és kevesebb bosszúsággal kereshetnénk.
    Üdvözlettel: Lodovico

    • Kedves Lodovico! Lehetősége van elmenteni a keresést, elég egyszer beállítani a paramétereket a szűrőben, majd mentés után bármikor behívható (Mentett keresés betöltése) az ön által megnevezett keresés. Üdv, Vatera.hu

  • Kedves Vatera!
    A régi verzió sokkal jobb volt. Tudom az a cél minél többet üljek a gép előtt ha keresek valamit. Lásd. szupermarket barangoljak az áruházban.
    Értékelném ha lehetne választani RÉGI v. ÚJ verzió.

  • Tisztelt fejlesztők!

    Köszönöm, hogy fejlesztik az oldalt. Első ránézésre szokatlan az új külső, de hamar megtalálom amit szeretnék, és idővel megszokható.
    Lenne egy kérdésem: nem terveznek olyan szűrőfunkciót, hogy bizonyos felhasználó(k) hirdetéseit el lehessen rejteni? Engem picit zavar, hogy némely felhasználó hirdetései (nem egy-kettő, hanem oldalszámra) rendszeresen előjönnek, 6-7 oldalon keresztül ezeket látni (nyilván így állította be, hogy induljon újra, amíg el nem adja).

    Üdvözlettel,
    Sanyi

    • Kedves Sándor! A kulcsszóra keresés után vagy az alkategória listaoldalán a bal oldali “Eladó” szűrőbe ” írja be, hogy “- akárki” (mínusz jel és az eladó neve), így kiszűrheti a nem kívánt eladó hirdetéseit az oldalról. Üdv, Vatera.hu

      • Kedves vateratünde,
        Nem arról van szó, hogy minden esetben írjuk be a nem kívánt személy felhasználó nevét, hanem olyan opció kell a személyes menüpontban, hogy azokat a felhasználókat, akiben valamilyen oknál fogva csalódott a vevő, vagy olyan nagyszámú, de érdektelen terméket tesz fel az aukcióra, ami egyáltalán nem érdekli a vásárlót, annak legyen lehetősége a személyes menüpontjában az adott eladó termékeinek megjelenítését tiltani.

        • Kedves György! A nem kívánt eladó hirdetései nélküli listát egyszerűen elmentheti, így nem kell minden alkalommal beírni a szűrőbe. Kifejezetten tiltási opciót nem tervezünk. Köszönjük a megértést! Üdv, Vatera.hu

          • Kedves Vateratunde!

            Érdeklődöm, hogy hol tudom elmenteni a nem kívánt eladókat, mert eddig mindenhol csak egy felhasználóra tudtam szűrni.
            Régen volt egy “Profi eladó nélkül”-i szűrési lehetőség / bár akkor még nem ez volt az elnevezés / és nagyon jól működött. Többször, többen jeleztük, hogy vissza kellene állítani. Üdv, greti

          • Kedves Gréti! Profi eladók nélküli szűrésre nem volt lehetőség az oldalon, viszont minden listaoldal tetején megtalálható a Vatera Piac gomb, ami kifejezetten a használt-magánszemélyes hirdetéseket mutatja. Üdv, Vatera.hu

  • Miért kell járt utat járatlanért elhagyni? Teljesen jó volt a régi dizájn, mindenki szerette, működött. Miért kell belekutyulni egy jól működő rendszerbe? Nekem jó volt az. 14 éve vaterázok. Kár volt engem tesztre kiválasztani, KÉREM VISSZA a régi dizájnt.

  • Sok negatívum elhangzott már eddig, a legtöbbje meg is állja a helyét (és ezt nem fikázásból írom), mert olybá tűnik, hogy a dizájn itt a funkcionalitás rovására megy, azonban van egy, a keresés szempontjából katasztrofális hiányosság is: a töredékszavas keresés nem működik megfelelően!!!

    Példa:
    A jelenlegi (hamarosan ex-) felületre beírva a ‘Kecskemé’ plusz csillag (Kecskemé*) szót a keresőbe, a találatok között megjelent minden olyan szó, amelyben ezek a betűk egymás után szerepelnek (tehát Kecskemét, Kecskeméti, Kescskeméten, stb.). Ehhez képest az új felületre beírva a találatok között számtalan olyan áru van listázva, melyeknek nevében a “kecske” szó szerepel, toldalék nélkül. Kérdem én, a keresőbe beírt Jászbe* (itt nyilván jászberényi vonatkozású árukra szeretnék rákeresni) szóra keresve miért szerepel a találatok között a ‘Jászai Mari írásai’ , vagy a ‘Jászi Oszkár válogatott levelei’ c. könyv? Gondolom azért, mert a kereső túlontúl is intelligens, azonosítja a ‘jász’ szót, és listázza azokat a termékeket, amelyek címében/leírásában ez a szó benne van. Szép dolog a rendszer intelligenciája, de a keresés terén talán érdemes lenne egy kicsit fékezni.

    Üdv: lovejoy, immár 16 éve Vaterás

    • Kedves Lovejoy! Nincs szükség csillagos keresésre, egyszerűen csak írja be a “Kecskemét” vagy akár a “Jászberény” szavakat, a kereső egyszerre kilistázza az összes toldalékos és toldalék nélküli hirdetést. Üdv, Vatera.hu

  • Lehetett volna egy közvélemény kutatást végezni, hogy mit szeretnének azok az emberek akik használják ( van aki 15 éve már rendszeren és van aki idősebb korosztály ).
    Ennyi!
    Kérem rakják ki ezt, más is lássa!

  • Kedves Vatera, és kedves Tünde!

    Én pontosan megértem, hogy a mobil-optimalizálás miatt volt szükséges a design váltása. Magam is webfejlesztéssel foglalkozom, és jól tudom, hogy a régi oldalt rendkívül sok munka lett volna reszponzívvá tenni, illetve külön asztali és mobil verziót fenntartani és fejleszteni pedig ilyen összetettségű oldal esetében nem gazdaságos.

    DE: Az Önök fejlesztői és designerei valószínűleg keveset hallottak arról a fogalomról, hogy ERGONÓMIA. Manapság egyre több időt töltünk képernyő előtt, sokan a munkájuk miatt is, de legtöbben a szabadidőnkben. És ezzel párhuzamosan egyre több a látásgondokkal küszködő és szemüveges ember. A túlzott képernyőhasználat és a szem fáradása közti kapcsolat bizonyított tény.

    Erre az Önök tervezői “megálmodtak” egy szinte full fehér, halovány, kontrasztszegény kinézetet, fehér vagy világosszürke alapon nem egyszer középszürke betűkkel. Őszintén szólva ránézni is fárasztó, továbbá, ahogy az előttem szólók szépen megírták, rideg, steril, sivár és nem barátságos. És sokaknak 5 perc után másfelé kell nézni, hogy a szemük kicsit megpihenjen, mert a nagy, üres fehér felületek hosszabb ideig való bámulása szinte már kellemetlen, káprázatot okoz.

    Tehát az a védekezés, hogy nem a trendek, csak a mobilkompatibilitás miatt kellett a változás, nem állja meg a helyét. A mobilon is szebben mutat és kellemesebb, barátságosabb, ha nem kizárólag a fehér és halványszürke színekkel operálnak. Nem is beszélve a kontrasztról, ami vizuálisan segíti a tájékozódást, az egyes blokkok elkülönítését. A struktúra attól még lehetne reszponzív.

    Sajnálom, hogy a mindenáron való trendkövetés itt is győzedelmeskedik, a felhasználók másik része, akiknek nem tetszik (állítólag “csak” 50%-a), pedig “majd megszokja” (vagy megszöknek).
    Lehetett volna egy “aranyközéputat” is választani…

  • Annyira tipikus magyar kommentek, imádom 😀 Ne, ne fejlődjünk, akkor nekem is tanulni kell kicsit. Jó lesz a régi, múlt századbeli béna oldal, azt legalább tudtam használni! 😀
    Szerintem meg ideje volt végre kis pénzt ölni a fejlesztésbe. Nyilván a hibákat lassan ki kell majd csiszolni, de legalább kinéz majd valahogy (remélhetőleg).
    Mondjuk nekem a személyen menü még a régi dizájn, remélem az is sorra kerül, mert ott van aztán az igazi káosz.

  • Az új felület sajnos hibáktól, hiányosságoktól hemzseg.

    – a kisképes nézet eltűnt a listázóból, ez súlyos hiányosság.
    – a listázóban a pontos lejárati idő eltűnt, csak a hátralévő napok száma van kiírva.
    – a befejeződött aukcióknál a kikiáltási/induló ár eltűnt. Miért? Titkos lett?
    – a felület szerintem semmivel sem lett jobb, áttekinthetőbb (és mások szerint sem)
    – az óra pontosságáról ne is beszéljünk, folyamatosan késik, lemarad, a szinkronizálás nincs megfelelően megoldva

    Azt lehet mondani, úgy lenne az egész a legjobb, ha nem változtattak volna semmin.

    Minimum választhatóvá kellene tenni ezt a felületet, aki nem igényli az használhatja a jól bevált régit. Persze lehet hivatkozni az internetezési szokások változására meg mindenfélére, de az biztos, hogy sokunknak nem kézreálló ez a felület. A meglévő jól használható volt.

    Üdv.
    István

  • a pénz motiválta az ” ÚJ OLDAL” létrehozóit, hogy minél több mobilos elérhesse
    nem törődnek a régiek kéréseivel
    azok szerintük biztos ferlhasználók, pedig higgyék el, NEM AZOK

    engem nem érdekel a maguk haszna, és ne szívassanak ezzel a degenerált megjelenéssel

    kedves társak, akinek nem tetszik le lehet lépni
    de mindenv marad a régiben
    pénz beszél
    a szegény felhasználó ne dumáljon bele a milliárdos haszonba-mondják ők

  • Ennyit a tervezők hozzáértésébe vetett bizalomból, amit az egyik válaszban írtak.
    Ha ezt ilyen remekül és gyakorlatiasan sikerült megoldani, ami a szíve az egésznek mit várható az egyéb területeken.
    Mondva csinált dolog ez az egységes kinézet, nyilván más van a háttérben.

  • Kedves Vatera! Először is nagyon egyetértek azzal, hogy egy oldal legyen könnyen átlátható, ami kell onnan elérhető. Ezt nem támogatja az, ha az oldal terjedelmes ott is görgetni vagy lapozni kell, amit egy oldalra is elférne. A másik kifogásom a terjedelmesség fokozása a találati oldalon, akár soros akár kockás rendezésben. Teljesen elegendő lenne kisebb kép, és a kurzoros rámutatásnál pedig nagyobb. A találatok végtelen görgetése fárasztó. Na, de még fárasztóbb a fehér alapon a fehér dolgoknak a megtalálása. Van, hogy hosszasan kell nézegessem, hogy vajon hogy is nézhet ki az a micsoda, mert hogy látni semmit nem lehet a nagy fehérségben. A bemutató képnél még talán érthető lenne, ha nem látja az ember jól a kütyüt, de hogy az adatlapon sem látszik semmi, az azért már bosszantó. Csak egy példa, hogy érthető legyen mire gondolok: https://www.vatera.hu/erintogombos-billentyuzettel-egybeepitett-kozpont-mxk-mk-t1-2789486324.html Természetesen még sok példát lehetne hozni. Mivel a rendszerek ma már elég intelligensek, ezért akár automatikusan is le lehetne cserélni a hátteret az adott áru látványának ismeretében. De ez sem oldja meg a teljes honlap fárasztó fehér mivoltát. Én az office papíroknál is egy szemkímélő halvány színt állítok be. Ez pedig nem csak sterilen csúf, de bosszantó is.

    • Kedves Gabriella! Köszönjük a javaslatokat! Az eladók tisztában vannak a termékfotók minőségének és méretének fontosságával, mégis előfordul, hogy nem megfelelő méretben töltik fel a képeket. Ettől függetlenül a terméklapon belül, ha rákattint a termékfotóra, akkor a megnyílt galéria nézeten belül lehetősége van ránagyítani a képekre. Üdv, Vatera.hu

  • Tisztelt Vatera!
    15 éve Vaterázom. Ennyi idő alatt megszoktam és megszerettem a jól bevált kezelőfelületet. 60 éves elmúltam. Tisztelettel kérem Önöket, ne sújtsanak az új Vaterás kezelőfelülettel. Én még mindig Windows XP-t használok, és én már operációs rendszert sem akarok váltani. Kérem, kedveskedjenek annyival, hogy megmaradhatok a régi kezelőfelületnél! Önök írják: “egyelőre csak a tesztelésre kiválasztottak érhetik el.” 15 éves hűségemet jutalmazzák annyival, arra kérem önöket, hogy engem töröljenek a tesztelők közül. Köszönöm!

  • Tisztelt Vatera fejlesztők!

    Soha nem jelentkeztem az új (és borzalmas) dizájn tesztelésre, és mégis, kéretlenül ez jön be. Hálistennek az eladói oldalam még a régi… Ha az is megváltozik, akkor 10+ év után végképp felhagyok a Vatera használatával.
    Miért nem lehet önkéntes tesztelőket felkérni, miért kell ráerőszakolni az akaratukat az Önöket eltartó felhasználókra?! Nem képesek, vagy nem akarják észrevenni azt a népharagot, amit a változtatás kiváltott, az első pillanattól fogva?
    Ha feltétlenül fejleszteni akarnak, akkor javítgassák ki a régi felület programozási és ergonómiai hibáit, másrészt fejlesszék a PST-t (2015 óta nem nyúltak hozzá, bugos, Win10 alatt nem működik… Szégyen!!!).

    Addig is legyenek szívesek választási lehetőséget adni, a régi oldal használatára!

    Üdvözlettel: B. Péter, bpeti001

  • “Kedves Vatera! első ránézésre nem tetszett az új Vatera.
    5 perc használat után” …. sem!
    Megfájdult a szemem ezektől az életlen betűktől.
    Nem látom értelmét a megszokott pozíciók felcserélésének, ha nincs mögötte igazi fejlesztés.
    Ha választhatnék a régit kérném vissza.
    Én is kérem, javaslom, a szavazást.

  • Egy fátyolos, nehezen olvasható rettenet. Ha ez tényleg megvalósul élesben,
    valószínűleg hanyagolni fogom az egészet.
    Sok év után sikerült addig farigcsálni, hogy nem lesz nagy kár érte.

Vélemény, hozzászólás?

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.