
Megújul a Vatera: Egyszerűbb, biztonságosabb adásvétel júniustól!
Izgalmas hírrel érkeztünk! A Vatera hamarosan új funkciókkal bővül, hogy még kényelmesebbé és biztonságosabbá tegyük az adásvételeket: online fizetéssel, integrált szállítással és vevővédelemmel várunk. Nézd meg, mi minden változik!
Mi változik pontosan?
💳 Fizetés bankkártyával – egyszerűen a Vaterán keresztül
Mostantól nem kell külön egyeztetni az utalásról: vásárlóként lehetőséged lesz a Vatera oldalán biztonságos bankkártyás fizetéssel rendezni a termék árát a szállítási díjjal együtt, amennyiben az eladó elfogadja a kártyás fizetést.
🚚 Integrált szállítás – mi intézzük
Hirdetéseidnél lehetőséged lesz kiválasztani a Vatera szállítást, így az eladás után a Vatera biztosítja a szállításhoz szükséges kódot – ezzel a csomagot ingyen feladhatod, mivel a vevő a szállítási díjat vásárlás során rendezi a Vatera felé.
💸 Eladtad? A kézbesítés után érkezik is a pénzed
Ha bankkártyával fizet a vevő, akkor a vételárat nem közvetlenül tőle, hanem a Vaterától kapod meg – a csomag sikeres kézbesítése és a vásárlói visszajelzés után. Ez biztonságot ad mindkét félnek, és segít elkerülni a félreértéseket.
🛡️ Vevővédelem – nyugodt vásárlás mindenkinek
A Vaterán keresztül fizetett termékeket automatikusan védi a Vatera vevővédelem. Az eladó csak akkor kapja meg a pénzt, ha a vásárló visszaigazolja, hogy a termék rendben megérkezett.
🧑💻 Mit kell tenned eladóként?
- Kapcsold be a bankkártyás fizetést: hirdetésfeltöltéskor vagy a már futó hirdetésednél, ezzel automatikusan engedélyezed a bankkártyás fizetést a termékedre.
- Add meg a csomagméretet és a szállítási módot: meg kell adnod a csomag méretét és súlyát, hogy a szállítási díjat előre kiszámíthassuk a vevő számára. Válaszd ki azt is, milyen szállítási módokat szeretnél felajánlani a vásárlóknak.
- Add meg a bankszámlaszámod: Ide fogjuk utalni az összeget, miután a vevő átvette a csomagot, és visszajelzett, hogy minden rendben van.
- Dőlj hátra – mi intézzük a többit! A Vatera biztosítja a szállítást, és kézbesítés után automatikusan utalja a vételárat.
✅ Miért biztonságosabb így a vásárlás?
• Védett tranzakciók: Ha a Vaterán keresztül fizeted ki a vevővédelemmel ellátott terméket, a pénz csak akkor kerül az eladóhoz, ha visszaigazoltad, hogy minden rendben a csomaggal.
• Pénzvisszatérítési garancia: Ha a termék nem érkezik meg, sérült vagy nem a leírtaknak megfelelő, 72 órán belül reklamálhatsz, és visszakapod a pénzed.
• Biztonságos, titkosított fizetés: A tranzakciókat a Barion rendszere kezeli, titkosítva és megbízhatóan.
Tarts velünk a hamarosan megújuló Vaterán!
👉 Regisztrálok »
📬 Ne maradj le a további fejlesztésekről!
Iratkozz fel hírlevelünkre, így elsőként értesülhetsz az új funkciókról:
👉 Feliratkozom »
Köszönjük a figyelmedet!
A Vatera csapata
Ha kérdésed van a Vaterával kapcsolatban vagy technikai segítségre lenne szükséged, a lenti linkre kattintva vedd fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal, hogy segíthessenek! Köszönjük az együttműködést!
Vatera ügyfélszolgálat (bejelentkezés nélkül)
45 comments
Kedves Péter! Könyvelési kérdésekre mindenképpen az ügyfélszolgálat fog érdemben válaszolni, itt a blogon nincs erre lehetőség. Köszönöm a megértését! Üdv, Vatera Tünde
Eltelt egy honap igy akkor a szamlazas es az automatikusra beallitott bankkartyas fizetes ismet…
A multkor irtam hogy nem vonta le az osszeget amire azt a valaszt kaptam hogy mar nincs ilyen lehetoseg es az hogy a fizetesi oldalon meg tovabbra is szerepel csak hibas mukodes ami javitva lesz. Az ugyfelszolgalattol is jott valasz viszont ennek nemileg ellentmondott. Eltelt egy honap jon az ujabb szamla a vatera feluleten az alabbi tartalommal:
Kiszámlázás dátuma 2025.07.02 / Fizetési határidő 2025.07.16 / Kiszámlázott összeg x Ft / Számla sorszáma stb.
Egyenleged: 0 Ft / Könyvelés alatti befizetés 0 Ft
Nem igazan ertem hogy akkor nalam hol is az adott szamla osszege azt meg plane nem hogy miert nem volt befizetes gomb sem?!
Aztan ha nem is egybol de a rendszer ontudatra ebredve kb. fel nap kesessel az ejszaka kozepen megis levonta az osszeget.
Akkor most megis van ilyen lehetoseg tovabbra is vagy hogy is van/lesz ez?
/
Es amint latom itt a vatera blogon eltunt a valasz opcio igy pedig meg kovethetetlenebb az egesz hogy az adott valasz kinek is mire szol. Felteve persze ha egyaltalan erkezik erdemi valasz a jelzett problemara…
Kedves Vatera Tünde!
Újabb “fejlesztés”: a hozzászólások és válaszok időrendi sorrendbe állítása.
Ez biztosan jó valakinek, de aki a kérdéseket és a rá adott válaszokat párosítani szeretné, rengeteg energiával és idővel tudja megoldani…
A hozzászólások lehetőségének a megszüntetése a fejlesztésekkel kapcsolatos témákban, melyek a legújabbak:
Változások az eladóknak: mit kell tenned, hogy naprakész maradj a Vaterán?
valamint
https://blog.vatera.hu/2025/06/05/egy-lepessel-elorebb-megujul-a-vatera-hirdetesfeladas/
elég gáz…
Sándor
Kedves Larasa, a megnyert aukciónál a vásárlónak 72 órán belül ki kell választania a fizetési és szállítási módot, ezután kapják meg egymás elérhetőségeit. Több termék vásárlása esetén egyeztetni kell az eladóval a szállítás módjáról és áráról, ugyanúgy mint eddig, amikor több terméket vásárolt. Köszönettel, Vatera Tünde
Kedves vatera!
Több licitet megnyertem ma és két dolgot szeretnék jelezni.Az eladó által a termékleírásnál említett tájékoztató e-maileket sem az adatait nem kaptam meg.Mivel még licitálok nála,szeretném vele megbeszélni a részleteket és a licitek összevárását.A megnyert termékek mellett termék véglegesítését látom,egyet kitöltöttem és rászámolta a teljes mpl díjat!Hát ez így horribilis lenne,ha mind a sok licitnél számolná!Nem tudom hogy kell barionra utalni,az eddigi rendszer sokkal jobb volt.Továbbá eladóként nem érzem biztonságosnak,hogy amennyiben a vevő azt jelzi vissza,nem kapta meg a terméket én nem kapnám meg a pénzemet akkor sem,ha feladom.Egy hibát is szeretnék jelezni.Az 5 oerces hiszabbítás licitálásnál nem múködik,nem kezdi előről az 5 perceket ha a utolsó 2-3 percben licitálunk,halad tovább.Üdvözlettel,larasa
Tisztelt Vatera!
Jelszócserén túl vagyok. Az új felületen most szerettem volna először vásárolni. 16 darab fix áras termék van a kosaramban. A kosárra ha rámegyek, egyenként minden termék mellett van “Megveszem most” gomb, vagy kuka. Ennyi, semmi más. “Egyben az egészet megveszem” gombot nem találok. Ha rámegyek egy termék melletti “Megveszem most” gombra, 10-ből 9-nél semmi sem történik, egynél előre lép, de akkor is csak egy terméket engedne megvásárolni, nem a teljes kosár tartalmát. Próbáltam kétféle böngészőben is, ugyanez az állapot. Egyelőre nagyon visszalépés és kaotikus ez az új felület. 🙁
Kedves Péter! Ez hibás működés, javítva lesz. Üdv, Vatera Tünde
Kedves Nóra! Továbbítottam javításra a hibát a kollégáknak. Köszi a türelmet! Üdv, Vatera Tünde
Nem igazan ertem a visszafejlodest az ugyben meg errol a felhasznaloknak szolo ertesites is valahogy ki/lemaradt bar lehet hogy azt csak en nem vettem eszre. Viszont a fizetesi oldalon meg tovabbra is szerepel ez a lehetoseg. Azert koszonom a valaszt!
Pénteki napon háromszor változtattam belépési jelszót de továbbra sem tudok új terméket feltölteni vagy meglévő terméket modosítani.
A jelszócsere megtörtént a kért határidő elött és a mai napon is de továbbra sem működik
Értem, de ettől függetlenül, a kötelező jelszócsere szükséges. Valószínüleg ezért nem sikerül a feltöltés. Üdv, Vatera Tünde
Az oldal működik be tudok lépni csak termeket nem tudok feltölteni
Kedves Nóra! Több mint valószínű, hogy a kötelező jelszócsere miatt történik a “karikázás”. A kötelező jelszócsere a vaterás fiókok biztonsága érdekében szükséges. Addig amíg nem változtatod meg a jelszavad 2025.05.01. után az első bejelentkezéskor a rendszer automatikusan kérni fogja az új jelszó beállítását, és csak ezt követően tudsz belépni a vaterás fiókba. Az új jelszóra vonatkozó követelmények:
✔ Legalább 12 karakter hosszú legyen
✔ Tartalmazzon kis- és nagybetűt, számot, és speciális karaktert (pl.: !, @, #, $)
✔ Ne tartalmazzon ismétlődő szótagokat
Egy kis segítség: https://blog.vatera.hu/2025/05/13/gyik-hogyan-csereljem-le-a-jelszavam-a-vateran/
Üdv, Vatera Tünde
Kedves Vatera!
3 napja nem tudok se terméket feltölteni se terméket modosítani. Csak pörög az oldalon a folyamatjelző és semmi. 3 böngészőt is probáltam / Chrome Edge Firefox /. Érdeklődni szeretnék hogy mikortol lehet használni normálisan az oldalt?
1. nem találom a listát, hogy pontosan miben más a díja, feladási módja, pontosan mennyit vonnak le a 8,9% jutalékon felül is vonnak? a bankkártyás elfogadás és kiutalás – esetleg a szállítási költségek miatt, kérem segítsenek, hol van ez összefoglalva.
2. megmutatnák, hol van leírva hogy egy eladónak ez, miért, és hogyan lesz jó? Eddig annyit értek, hogy később kapom meg a pénzt, és még az is lehet, hogy meg se kapom. Lehet hogy csak elkerülte a figyelmem egy szempont.
3. eddig is volt vevő védelem, jól értem, hogy az most nem lesz a vevő számára, csak ha vatera szállítással küldöm?
köszönöm szépen!
Kedves Péter! Jelenleg nincs ilyen lehetőség, mindig az aktuális számlát szükséges befizetni. Köszönjük az együttműködést! Üdv, Vatera Tünde
Kedves Pompea! Továbbítom a kérdést, amint érkezik rá válasz, jelentkezem! Köszönöm a türelmet! Üdv, Vatera Tünde
Kedves István! Köszönöm a javaslatot, továbbítottam az észrevételt, amint kapok visszajelzést, jelentkezem! Addig is köszönöm szépen a türelmét! Üdv, Vatera Tünde
Ha én NEM szeretném engedélyezni a kártyás fizetést, akkor miért csak úgy tudok feladni hirdetést, ha megadom a bankszámlaszámom? Mi köze van a kettőnek egymáshoz? Most akkor lehet úgy működni, ahogy eddig (miszerint megkapjuk a vevő elérhetőségét és küldjük a szokásos formanyomtatvány e-mailen az utalási paraméterekkel) avagy sem? Ha a vevő több terméket is vesz, ott olykor módosul a postaköltség is, amit csak az eladó tud korrigálni. Miért kell belenyúlni egy (ha nem is tökéletes) de jól működő rendszerbe? Mutassanak egy (azaz 1) darab kereskedőt is, aki szerint pozitívak a mostani változások! Csak a környezetem fele jelezte, hogy elfordul a Vaterától és saját weboldalban, közösségi oldalban, miegymásban gondolkodik inkább a jövőben. A másik felével meg még nem beszéltem. 🙂 Érdemes lett volna érdemben bevonni a nagyobb kereskedőket is ilyen volumenű változtatások kapcsán, de vagy nem lettek meghallgatva, vagy lesöpörték az összes véleményét. Gratula!
Tisztelt Vatera!
Jelezném:
Fizetés utánvéttel: Szállítás külföldre?
Pont ennél kellene szerintem a bankkártyás fizetésnek lennie!
Udv!
Erdeklodnek hogy az automatikusra beallitott bankkartyas fizetes miert nem mukodik? Regebben gond nelkul egybol levonta es kiegyenlitette a szamlat azonnal a kikuldott ertesito emaillel egy idoben. A korabbi nehanyat viszont mar csak par nap kesessel. A mostanit viszont meg meg tobb mint egy het utan sem.
Tisztelt Vatera!
Lesz lehetőség 1 szállítási sablonon belül:
Belföldi szállitásnál: előrefizetés átutalással
Külföldre szállításnál: bankkártyával fizetve MPL szállítás levélként 500g-ig?
vagy
Külföldre szállításnál: bankkártyával fizetve MPL szállítás levélként 2000g-ig?
vagy
Külföldre szállításnál: bankkártyával fizetve MPL szállítás csomagként 3000g-ig?
vagy
Külföldre szállításnál: bankkártyával fizetve MPL szállítás csomagként 10000g-ig?
Kedves Pompea! A külföldi szállítás még nem végleges, így erről még nem tudok pontos információt mondani, de a bankkártyás fizetést ön fogja tudni beállítani a hirdetéseinél. Üdv, Vatera Tünde
Kedves Vateratünde!
Az említett hiba tegnap délután óta, azaz (jelenleg) már 18 órája ismét jelen van. Semmi sem tart örökké… De az kissé necces, hogy egy hétig se tart ki a javítás.
Kedves István! Az adózási feltételek nem változtak, ugyanaz mint eddig. Itt olvashat bővebben a NAV oldalán: https://nav.gov.hu/Elethelyzetek-adozasa/vagyonugyek/A-megunt-holmik-eladasa Üdv, Vatera Tünde
Kedves István! Ha nem veszi át a csomagot a vásárló, akkor ő fizeti a visszaszállítás díját is. Üdv, Vatera Tünde
Tisztelt Vatera!
Lesz lehetőség csak külföldről vásárlóknak bankkártyával fizetve MPL szállítás?
Ezután /2025 június/az eladott termékek után adőt kell fizetni az eladónak?
Mi az alapja a jövedelem kiszámításának?
Van e adómentesség?
A júniusi változás csak a vevőnek kedvező
Eladóként -ha a vásárló nem vesziát a terméket/ mert meggondolta magát,vagy szórakozik!!/ akkor apostai díjat nemkapom vissza
Kedves Sándor!
1. A jövőben automatikusan adatot fognak szolgáltatni a NAV részére?
Igen, ez kötelező, sajnos nem választható, mivel az erre vonatkozó magyar jogszabály (2013. évi XXXVII. törvény) előírja számunkra, hogy platformüzemeltetőként évente jelentést tegyünk az adó- és vámhatóság felé.
2. Az átállás érinti a korábbi évek lezárt tranzakciós adatok átadását is az adóhatóság felé?
Nem, csak az adott évről, esetünkben az indulástól bankkártyával fizetett termékek számítanak.
3. Ha jelentést küldenek, milyen módon fognak meggyőződni a felhasználók valódi személyazonosságáról?
A Személyes menün belül kell majd elektronikusan kitölteni a nyilatkozatot.
4. Mely időszaktól kezdődően fognak adatokat szolgáltatni?
Indulástól, tehát június adott napjától.
Ha van még kérdése, jelezze nyugodtan. Köszönettel, Vatera Tünde
Tisztelt Vatera Ügyfélszolgálat!
A DAC7-es szabályozással kapcsolatban szeretnék néhány kérdést feltenni.
Saját értelmezésem szerint Önök 2025. júniusától közvetlen fizetési platformot biztosítanak az oldalon, így a Vatera a jövőben a DAC7-es szabályozás hatálya alá fog tartozni.
Ennek kapcsán az alábbiakról szeretnék érdeklődni:
A jövőben automatikusan adatot fognak szolgáltatni a NAV részére?
Az átállás érinti a korábbi évek lezárt tranzakciós adatok átadását is az adóhatóság felé?
Ha jelentést küldenek, milyen módon fognak meggyőződni a felhasználók valódi személyazonosságáról?
Mely időszaktól kezdődően fognak adatokat szolgáltatni?
Előre is köszönöm megtisztelő válaszukat!
Eladói részről semmi pozitívat nem látok benne én sem. Remélem később sem teszik kötelezővé, mert akkor más irányba lépek.
A megújulás az eladó részére szörnyen megalázó.
Pl ha a szállítás során a csomag elvész, akkor az eladó termék és pénz nélkül marad.
Mert a szolgáltató rettenetesen viszonyul a szállítás (összes) fázisához.
1. Csomagolás.
Hogyan lehet becsomagolni egy 45 x 47 x 18 cm méretű, 15 Kg tömegű műszaki terméket, hogy megfeleljen a szállító (pl foxpost) követelményeinek?
Nem utolsó sorban, mennyi is a csomagolás anyagköltsége (pl forintban)? Kínálnak-e a szállítók a megfelelő csomagoláshoz csomagoló anyagot? (pl postán vásárolható XL méretű doboz 1640 Ft-ért, “pikpack” áruházban kitöltő anyag 0,4 m3 12000 Ft-ért (ez szerintem jó esetben 10 csomaghoz elég, azaz 1000 Ft / csomag, de nagy mennyiséget kell megvenni), ragasztószalag kb 160 Ft / csomag, ez összesen 2800 Ft / csomag. Lehet példákat mondani alacsonyabb árhoz.
2. Értékbiztosítás, törékeny kezelés
MPl esetében a törékeny kezelés az alapdíj 75%-a, az értékbiztosítás 50000 feletti értéknél 4% (400 Ft 10 ezrenként). Egy 100 ezer értékű termék esetében ez 6600 Ft, csak a felár. Hajlandó megfizetni a vevő ezt a biztonságos szállításért, vagy nem? Utóbbi esetben legyen az esetleges kár a vevő sara (vagy a szállítást intéző vateráé).
3. Szállítási sérülések
A csomagnak (szállító aszf alapján) ki kell bírnia 80-90 cm magasról való esést (a szalagos továbbítás miatt).
Még ha a csomag külsérelmi nyom nélkül ki is bírja, a tartalom is? Próbálják elképzelni, hogy leesik az asztalról a csomag, mi történhet az elektronikai termékkel?
Másik a nyári szállítás: furgon, teherautó órákig a napon, utána pedig az automata is napozhat, akár több napig is. Az elektronikai termékek maximális tárolási hőmérséklete 60°C, ezt biztosan meghaladják az előbbi példák. Ilyenkor ki a “hunyó”?
Ezáltal célszerűnek látszik a szállítás sokkal részletesebb elemzése, rögtön a kezdetektől.
Az eladónak az asztalról való teljes lesöprése (pl nagyon “édi”, hogy ha a vevő reklamál, akkor meg lehet abban állapodni, hogy a vevő visszakapja a pénzét és megtarthatja a terméket is) nem tűnik vonzónak.
A jelen elképzelések/feltételek mellett a személyes átvétel az eladó számára legbiztosabb megoldás. Rendeljen a vevő szállítást (akár a “megfelelő” csomagolással együtt).
Sándor
Kedves Pompea! Már javítottuk a hibát, köszönjük a türelmét! Üdv, Vatera Tünde
Tisztelt Vatera!
2025.05.25 06:14:35 – 2025.05.25 11:44:02 kb:42 tétel még mindig benne van az eladó tételek között csak 198db jutott át a lejártba (2025.05.25 06:14:32-2025.05.25 11:44:02) és ami a legnagyobb gond szerintem hogy össze-vissza vannak nem a legkorábbiak jutottak át és a vége nem hanem vegyesen idő szerint mondjuk 8ból 6igen 2nem.
AZ MPL csomagautomatánál feladás nagyon jó lenne (már régóta nagyon várjuk)!
Kedves Pompea!
1-2. Köszönjük a jelzést, ellenőrizzük mindenképpen!
3. Még nem végleges a futárok listája, de lesz külföld is. A szállító címke nyomtatásról jelenleg nincs infóm, de a csomagatomatáknál továbbra sem lesz szükség nyomtatásra.
4. 72 óra elteltével automatikusan elindul a kifizetés az eladó számára. Mindez nyomonkövethető lesz a személyes nenüben is.
Üdv, Vatera Tünde
Kedves Sanyi152! Több futárcég is lesz a Vatera szállítói között, elsőként mindig az eladónak kell bejelölnie, hogy mivel szeretne csomagot küldeni, és ezekből tud majd választani a vásárló. Üdv, Vatera Tünde
Tisztelt Vatera!
Még mindig van beragadva lejárt dátumilag majdnem 70tétel de nem került át a lejártba majdnem eltelt 24óra!?
Gondolkoztam az új rendszer kipróbálásán de szerintem kivárom míg minden jól olajozottan fog működni.
Tisztelt Vatera!
Hiba1: szállítási sablonnál ha megvan adva a termék súlya (szélesség, magasság, hosszúság nem adható meg sehol) foxpost automatánál nem írja be a rendszer a szállítási díjat (MPL automatánál beírja).
Hiba2: 2025.05.25 06:14:32 óta nagyon sok termékem lejárt de nem kerül át a lejártakhoz és benne van db számilag az eladó termékek között holott nem lehet megvenni.
Részleteket majd csak 3.-án tudhatunk meg?
Integrált szállítás: csak belföld vagy külföldre is?
Szállító címke nyomtatás lesz thermo nyomtatóra (62mm x 100mm vagy 103mm x 164mm) is vagy csak A4 lézer, tintasugaras?
Javaslat: ha a vásárló nem jelez hibát 24órán belül automatán íródjon jóvá a termék ára mert sokan az értékelést sem csinálják meg (a rendszer a nyomonkövetési infó alapján tudja mikor vette át a terméket a vevő, legyen látható vevőnek és eladónak is hol tart a tranzakció részletesen!).
Vatera biztosítja a szállítást: jó lenne végre címkés csomagfeladás automatánál Foxpost 62mm x 100mm-es címkére, MPL 103mm x 164mm-es címkére vagy A4-es is jó lenne csak legyen valami.
Köszönjük előre is!
Kedves MrVercetti!
Megosztaná milyen problémákat vet fel a bankkártyás fizetést?
Üdv,: Sanyi152
Tisztelt Vatera!
Bankkártyás fizetés esetén melyik cég fogja szállítani a csomagot? Lesz választási lehetősége a vevőnek a szállító kiválasztásában?
Üdv: Sanyi152
Kedves MrVercetti,
megmarad a régi eladási mód is, tehát nem kötelező eladóként elfogadni a bankkártyás fizetést.
Üdv, Vatera Tünde
Tisztelt Vatera!
Azt szeretném megkérdezni, hogy júniusától kizárólag az új módon lehet eladni a vaterán vagy megmaradnak az eddigi módok és csak egy plusz lehetőség lesz.
Mert én nagyon nem tartom jó ötletnek, és maradnék az eddig megszokottaknál.
Eladói részről rengeteg problémát felvet ugyanis a dolog.
Tisztelettel, MrVercetti
Tisztelt Vatera!
Azt szeretném megkérdezni, hogy júniusától kizárólag az új módon lehet eladni a vaterán vagy megmaradnak az eddigi módok és csak egy plusz lehetőség lesz.
Mert én nagyon nem tartom jó ötletnek, és maradnék az eddig megszokottaknál.
Eladói részről rengeteg problémát felvet ugyanis a dolog.
Tisztelettel, MrVercetti
Comments are closed.