Bizalmat kutattunk

kutatás

Előfordult már, hogy egy „újszerű állapotban lévő” könyv rongyosan, szakadt lapokkal érkezett meg hozzád? Teljesen érthető, ha azóta nincs kedved online vásárolni, de javasoljuk, hogy adj még egy esélyt a dolognak – minden csak azon múlik, hogy hol és kitől vásárolsz.
Felületünk folyamatos fejlesztésével mi nem csak a bizalmad elnyerésére, hanem megtartására is törekszünk.

Májusban reprezentatív kutatást végeztünk az eNET internetkutató céggel karöltve, hogy megismerjük a hazai online vásárlási szokásokat, illetve fényt derítsünk az esetleges bizalmatlanság okaira.

Kutatásunkból kiderült, hogy a hazai online vásárlók felét érte már csalódás magyar vagy külföldi weboldalakról történő rendelés során. A negatív tapasztalatokkal rendelkezők 21 százaléka azt sérelmezte, hogy nem olyan volt a termék, mint amilyennek a webáruházban szereplő képek alapján gondolta, 19 százalékuk késve kapta kézhez a megrendelt árut, 16 százalékukhoz egyáltalán nem jutott el a csomag, 13 százalékuk pedig azt nehezményezte, hogy hibásan érkezett meg a termék.

Azt is megtudtuk, hogy hét tényező befolyásolja leginkább a vásárlókat az online vásárlás során, melyekből három magával a konkrét termékkel kapcsolatos: fontos a részletes termékleírás, az ár és a termékről készült fotók. Ez az információéhség teljesen érthető, hiszen segíthet elkerülni az esetleges csalódásokat. A Vaterán csupán ezrelékekben mérhető a problémás esetek száma, de még ezt az arányt is szeretnénk csökkenteni – ennek céljából nemrég videók beágyazását is lehetővé tettük az eladóink számára, s mindenkit arra biztatunk, hogy minél több fotót töltsön fel az adott termékről – jelenleg 12 kép feltöltésére van lehetőség.

A másik négy fontos tényező közvetve kapcsolódik a termékhez: a vásárlók számára mérvadó a részletes szűrési lehetőség, a gyors megrendelési folyamat, a szállítási díj mértéke és az, hogy minél több fizetési mód közül lehessen választani.

ikonok

A megkérdezettek 64 százaléka szívesebben fizet akkor, amikor már kézhez kapta a terméket. A legnépszerűbb fizetési mód a készpénzes fizetés utánvéttel (egy 5-ös megbízhatósági skálán átlagosan 4,6 pontot kapott), ezt követi a bankkártyás fizetés szintén utánvéttel (átlagosan 4-re értékelték). Az átutalással, illetve online bankkártyával való fizetés már jóval kevésbé népszerű: az 5-ös megbízhatósági skálán átlagosan 3,6 pontra értékelték. A sort a közvetítőn keresztüli online fizetés zárja, átlagosan 3,5 ponttal.

Meglepő volt, hogy az elektronikus fizetési módot biztonsági aggályok miatt a válaszadók mindössze 15 százaléka utasította el, sőt, 46 százalékuk kimondottan azt vallotta, hogy így kényelmesebb számára a vásárlás. Makai Gábor klinikai szakpszichológus azzal magyarázta számunkra az érdekes ellentmondás lelki hátterét, hogy elsősorban a termékek minőségével és a kiszállítással kapcsolatos bizalmatlanság miatt döntenek többen az utánvét mellett. „Az elektronikus tranzakciót választók esetében a kényelem gyakran felülírja a bizalmatlanságot: a vágy, hogy mielőbb kézhez kaphassuk a kiszemelt terméket, és ezért akár ki se kelljen lépnünk a lakásból, még a bizalmatlanságnál is erősebb érzelmi motiváció lehet” – nyilatkozta.

Az eNET kutatásai szerint a magyar piacon az online vásárlások körülbelül 8-10 százalékánál utalnak előre a vásárlók. Mindez nagyon izgalmas számunkra, ugyanis a Vaterán ez az arány jóval magasabb: nálunk az adásvételek 60 százaléka előre utalással zajlik le. A számok jól tükrözik az értékelési rendszer sikerességét – az emberek bizalmát nagyban erősítheti, ha látnak valamilyen referenciát.

S hogy mire vagyunk a legbüszkébbek? Az elmúlt 17 évben összesen 90 millió pozitív értékelés született az oldalunkon, emellett pedig csupán 3,1 millió semleges és 1,3 millió negatív. Bizony, a negatív értékelések száma mindössze 1 százaléka a pozitív értékeléseknek – kell ennél jobb érv a vaterázásra? 🙂

1 hozzászólás »

 
  • PETTSON szerint:

    Azért (is) szeretem a Vaterát mert látható az eladók értékelése így egy vásárlásnál nem érhet meglepetés.
    100 alatt nem-igen vásárolok és az már jelez egy megbízhatóságot

    DE óhatatlan belefuthat az ember egy kezdőbe…én évekkel ezelőtt kaptam egy semlegest, JOGTALANUL, amit a mai napig nem tudok elfogadni és hiába 500 kiváló értékelés, de az az egy is ott van és belerondít a képbe.

Írd meg véleményed!

XHTML (engedélyezett tag-ek): <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

A Felhasználási és adatvédelmi alapelvekben foglaltakat elolvastam, megértettem, és hozzászólásommal hozzájárulok ahhoz, hogy személyes adataimat a tájékoztatóban megjelölt célból az Dante International Kft. kezelje.

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.